شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۷

عرشیان عنوان کرد:

تحویل 590 شی جا مانده در تاکسی ها توسط تاکسیرانان به سازمان تاکسیرانی در سال 1399

اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از تحویل 590 مورد اشیاء جا مانده در تاکسی ها در سال 1399 توسط تاکسیرانان به واحد اشیاء گمشده سازمان تاکسیرانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: سازمان تاکسیرانی دارای واحدی به نام اشیاء گمشده است که تاکسیرانان ، تعداد 590 مورد اشیاء جا مانده در تاکسی ها را در سال 1399 به این واحد تحویل داده اند.

وی ادامه داد: این اقلام شامل: کیف پول، وجه نقد، عینک، عابربانک، کارت ملی، دفترچه بیمه، چتر، لباس، گوشی تلفن همراه، ساعت و ده ها مورد وسایل و اقلام دیگر است و اشیاء تحویل شده، در انبار واحد اشیاء گمشده به مدت یک سال شرعی نگهداری شده و در صورت تماس یا مراجعه صاحبان اقلام، به آن ها تحویل می شود.

عرشیان گفت: چنانچه صاحبان این وسایل پس از گذشت یک سال شرعی به سازمان مراجعه نکنند و نشانه ای هم در اشیاء موجود نباشد تا از طریق آن به صاحبش دسترسی پیدا شود، طبق فتوای مراجع عظام، اقلام موجود پس از تنظیم صورت جلسه به کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل می شود تا مطابق صلاحدید این نهاد که تحت نظر ولی فقیه فعالیت می کند در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از میان این اقلام، تعداد 254 مورد به صاحبان آن ها تحویل شده و 79 فقره کارت شناسایی شامل: عابربانک، کارت ملی و شناسنامه تحویل اداره پست و اداره ثبت احوال شده تا برای صاحبان آن  ها ارسال شود.

موارد باقی مانده نیز که پس از گذشت یک سال شرعی، صاحبان آن ها به سازمان تاکسیرانی مراجعه نکرده اند و هیچ گونه نشانه ای برای شناسایی صاحبان آن ها وجود ندارد، به کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل می شود تا در اختیار نیازمندان و افراد تحت پوشش این نهاد قرار گیرد.

عرشیان افزود: شهروندانی که اشیاء خود را داخل تاکسی ها جا می گذارند می توانند در ساعت اداری با واحد اشیاء گمشده سازمان تاکسیرانی به شماره 33848 داخلی 1 یا شماره 33848 داخلی 125 تماس حاصل نمایند و مشخصات وسایل جا مانده را با شماره تماس خود به مسئول واحد اشیاء گمشده اعلام نمایند تا در صورت پیدا شدن اشیاء توسط تاکسیرانان، در سریع ترین زمان ممکن اشیاء به آنان بازگردانده شود.

وی در خاتمه خاطرنشان ساخت: با توجه به این که حجم و ارزش اشیاء تحویل شده توسط تاکسیرانان به واحد اشیاء گمشده سازمان تاکسیرانی، به همشهریان عزیز توصیه می شود که در ترددهای درون شهری خود همواره از تاکسی استفاده نمایند، زیرا تاکسی همچنان امن ترین وسیله سفر و تاکسیران همچنان امین شهروندان است.

پایان پیام

تصاویر مرتبط