دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۷

عرشیان:

از ابتدای سال جاری تا کنون، 35 پرونده تخلفات تاکسیرانان در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی مورد رسیدگی قرار گرفته است

اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از رسیدگی به 35 مورد پرونده تخلفات تاکسیرانان در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی از ابتدای سال 1400 تا آبان ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: یکی از بخش ­های مهم سازمان تاکسیرانی، واحد رسیدگی به شکایات است که به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان توسط این سازمان راه­اندازی شده و وظیفۀ رسیدگی به انتقادات، پیشنهادات و شکایات شهروندان در خصوص نحوه خدمات­دهی و عملکرد رانندگان تاکسی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بیشتر شکایات رسیده به این واحد در 8 ماهه نخست سال جاری، خصوص عدم رعایت نرخ مصوب و دریافت کرایه اضافه، برخورد نامناسب راننده با مسافر و نداشتن ماسک و یا رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا است که پس از اثبات تخلف، در مرحله اول برخورد به صورت ارشادی بوده و از تاکسیران تعهد عدم تخلف گرفته خواهد شد. در صورت تکرار تخلف برای دومین بار، راننده متخلف جریمه شده و در دفعه سوم، پرونده شخص متخلف به هیئت انضباطی سازمان که نمایندگان استاندار، شهردار، شورای شهر و نماینده تاکسیرانان در آن عضویت دارند برای تصمیم گیری، برخورد قانونی و صدور حکم ارجاع می­شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: پس از طرح پرونده در هیئت انضباطی و بررسی­های لازم، بر اساس کدهای تخلف، برخوردهای قانونی نظیر جریمه نقدی، توقیف خودرو و لغو پروانه فعالیت صورت می­گیرد.

عرشیان بیان کرد: چنانچه شکایت در خصوص رعایت نکردن شئونات اسلامی و موارد خاص باشد، مورد طرح شده بعد از بررسی و اثبات، در همان مرحله اول به هیئت انضباطی فرستاده می­شود.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی جزو اقشار زحمتکش و پرتلاش و نماد امانتداری در جامعه هستند که از صبح زود تا پاسی از شب برای کسب روزی حلال و خدمت­رسانی به شهروندان تلاش می­کنند. بدیهی است اگر تخلفی از سوی برخی از افراد شاغل در این صنف روی دهد، آن را نباید به تمامی اعضای این خانواده تعمیم داد. علاوه بر این، بحث رفتار و برخورد شایسته و پسندیده، یک ویژگی مثبت انسانی است که همگان ملزم به رعایت آن هستند. بر همین اساس، از شهروندان محترم تقاضا می­شود آنان نیز در برخورد با رانندگان تاکسی، اخلاق اسلامی و انسانی  را مراعات کنند و حرمت این قشر زحمتکش را منظور دارند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با ذکر این که علاوه بر رسیدگی به شکایت از تاکسیرانان به موارد تشویقی در این هیئت نیز رسیدگی می شود افزود: در بسیاری از موارد شهروندان با واحد رسیدگی به شکایات تماس می گیرند و به دلیل برخورد خوب و پسندیده، رعایت نرخ مصوب و نظافت و پاکیزگی خودرو خواستار تقدیر از تاکسیرانان می شوند که در همین راستا در سال جاری، از چند تاکسیران امانتدار که اشیاء و مدارک ارزشمند  شهروندان را به آنان بازگردانده و تاکسیرانانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده بودند با حضور ریاست محترم شورای اسلامی شهر تقدیر به عمل آمد.

عرشیان در خاتمه خاطرنشان کرد: شهروندان می­توانند هر گونه شکایات، انتقادات، پیشنهادات و حتی تقدیر و تشکر خود از عملکرد تاکسیرانان را از طريق شماره تلفن 33848 داخلي 110 و يا شماره پيام كوتاه 30007133 در میان بگذارند و در سریع ترین زمان ممکن، نتیجه پیام خود را دریافت نمایند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط