سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۹

عرشیان:

در سال جاری 60 جلسه هیئت انضباطی سازمان و رسیدگی به تخلفات تاکسیرانان در سازمان تاکسیرانی برگزار شد

اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از برگزاری 60 جلسه هیئت انضباطی و رسیدگی به پرونده تخلفات تاکسیرانان در سال 1399 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: در این جلسات، 77 پرونده تخلفات بهداشتی مربوط به استفاده نکردن از ماسک در هنگام فعالیت، 50 پرونده مربوط به دریافت کرایه بیش از مبلغ مصوب و برخورد نامناسب با مسافر مورد بررسی قرار گرفت و رأی متناسب با ان نیز صادر شد.

وی ادامه داد: یکی از بخش­های مهم سازمان تاکسیرانی، واحد رسیدگی به شکایات است که به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان توسط این سازمان راه­اندازی شده و وظیفۀ رسیدگی به انتقادات، پیشنهادات و شکایات شهروندان در خصوص نحوه خدمات­ دهی و عملکرد رانندگان تاکسی را بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: بیشتر شکایات رسیده به این واحد در خصوص عدم رعایت نرخ مصوب و دریافت کرایه اضافه و برخورد نامناسب راننده با مسافر است که پس از اثبات تخلف، در مرحله اول برخورد به صورت ارشادی بوده و از تاکسیران تعهد عدم تخلف گرفته خواهد شد. در صورت تکرار تخلف برای دومین بار، راننده متخلف جریمه شده و در دفعه سوم، پرونده شخص متخلف به کمیته انضباطی سازمان که نمایندگان استاندار، شهردار، شورای شهر و نماینده تاکسیرانان در آن عضویت دارند برای تصمیم گیری، برخورد قانونی و صدور حکم ارجاع می ­شود و پس از طرح پرونده در کمیته انضباطی و بررسی­های لازم، بر اساس کدهای تخلف، برخوردهای قانونی نظیر جریمه نقدی، توقیف خودرو و لغو پروانه فعالیت صورت می­گیرد.

عرشیان بیان کرد: چنانچه شکایت در خصوص رعایت نکردن شئونات اسلامی و موارد خاص باشد، مورد طرح شده بعد از بررسی و اثبات، در همان مرحله اول به کمیته انضباطی فرستاده می­ شود.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی جزو اقشار زحمتکش و پرتلاش و نماد امانتداری در جامعه هستند که از صبح زود تا پاسی از شب برای کسب روزی حلال و خدمت­رسانی به شهروندان تلاش می­کنند. بدیهی است اگر تخلفی از سوی برخی از افراد شاغل در این صنف روی دهد، آن را نباید به تمامی اعضای این خانواده تعمیم داد. علاوه بر این، بحث رفتار و برخورد شایسته و پسندیده، یک ویژگی مثبت انسانی است که همگان ملزم به رعایت آن هستند. بر همین اساس، از شهروندان محترم تقاضا می­ شود آنان نیز در برخورد با رانندگان تاکسی، اخلاق اسلامی و انسانی  را مراعات کنند و حرمت این قشر زحمتکش را منظور دارند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با ذکر این که علاوه بر رسیدگی به شکایت از تاکسیرانان به موارد تشویقی در این کمیته نیز رسیدگی می شود افزود: در بسیاری از موارد شهروندان با واحد رسیدگی به شکایات تماس می گیرند و به دلیل برخورد خوب و پسندیده، رعایت نرخ مصوب و نظافت و پاکیزگی خودرو خواستار تقدیر از تاکسیرانان می شوند که در همین راستا در سال گذشته، از چند تاکسیران امانتدار و خوش برخورد تقدیر به عمل آمد.

عرشیان در خاتمه خاطرنشان کرد: شهروندان می­توانند هر گونه شکایات، انتقادات، پیشنهادات و حتی تقدیر و تشکر خود از عملکرد تاکسیرانان را از طريق شماره تلفن 33848 داخلي 110 و يا شماره پيام كوتاه 30007133 و همچنین شماره سامانه ارتباط مردمی سازمان تاکسیرانی (سامت) به شماره 33839 در میان بگذارند و در سریع ترین زمان ممکن، نتیجه پیام خود را دریافت نمایند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط