شنبه ۱۳۹۹/۰۴/۲۱

عرشیان خبر داد:

مراجعه 988 تاکسیران برای دریافت گواهی معاینه فنی به مرکز معاینه فنی شهید رجایی در سال گذشته

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از مراجعه 988 تاکسیران به مرکز معاینه فنی شهید رجایی برای دریافت گواهی معاینه فنی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: با توجه به اینکه برای داشتن هوای پاک، تاکسی‌ها همچون دیگر خودروها ملزم به دریافت معاینه هستند، در سال گذشته 988 تاکسیران برای دریافت گواهی معاینه فنی به مرکز معاینه شهید رجایی مراجعه کردند که از این تعداد 530 نفر در مرحله اول موفق به دریافت معاینۀ فنی شدند و بقيه نیز با بر طرف کردن عیوب خودروهای خود، در مرحلۀ دوم گواهی معاینۀ فنی را دریافت کردند.

وی ادامه داد: بیشترین عامل مردودی تاکسی ها در مرحله اول آلایندگی و پس از آن دلایلی همچون: مشکل در سیستم ترمز، کمک فنر، انحراف محور و عیوب ظاهری بوده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: تاکسی هایی که از تاریخ تولید آن ها یک سال گذشته است باید برای دریافت گواهی معاینه فنی به مراکز مجاز معاینه فنی مراجعه نمایند و تمامی تاکسی ها هر 6 ماه ملزم به مراجعه به مرکز معاینه فنی و تجدید گواهی معاینه فنی خود هستند. علاوه بر این، تاکسی‌های فرسوده (با عمر بالای 10 سال) هر 3 ماه ملزم به دریافت گواهی معاینه فنی هستند. .

وی افزود: نرخ معاینۀ فنی در سال جاری 37 هزار تومان است که بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، تاکسی‌هایی که به مرکز معاینه فنی شهید رجایی مراجعه کنند، از یارانه برخوردار شده و 18500 تومان می‌پردازند.

عرشیان ادامه داد: مرکز معاینه فنی شهید رجایی در کمربندی جمهوری، جنب پارک ملا خلیلا قرار دارد و تاکسیرانان از ساعت 7 و نیم صبح تا 17 می‌توانند به این مرکز مراجعه كنند. 

پایان پیام

تصاویر مرتبط