یکشنبه ۱۳۹۹/۰۴/۱۵

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اعلام كرد:

رسيدگی به 75 پرونده تاکسیرانان در کمیته انضباطی در سال گذشته

اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از رسیدگی به 75 پرونده تاکسیرانان در کمیته انضباطی سازمان تاکسیرانی در سال 1398 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: یکی از بخش‌­های مهم سازمان تاکسیرانی، واحد رسیدگی به شکایات است که به‌منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان، توسط این سازمان راه‌­اندازی شده و وظیفۀ رسیدگی به انتقادات، پیشنهادات و شکایات شهروندان در مورد نحوه خدمات­‌دهی و عملکرد رانندگان تاکسی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بیشتر شکایات رسیده به این واحد در مورد عدم رعایت نرخ مصوب و دریافت کرایه اضافه و برخورد نامناسب راننده با مسافر است که پس از اثبات تخلف، در مرحله اول برخورد به صورت ارشادی بوده و از تاکسیران تعهد عدم تخلف گرفته خواهد شد. در صورت تکرار تخلف برای دومین بار، راننده متخلف جریمه شده و در دفعه سوم، پرونده شخص متخلف به کمیته انضباطی سازمان که نمایندگان استاندار، شهردار، شورای شهر و نماینده تاکسیرانان در آن عضویت دارند، برای تصمیم‌گیری، برخورد قانونی و صدور حکم ارجاع می‌­شود. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: پس از طرح پرونده در کمیته انضباطی و بررسی‌­های لازم، بر اساس کدهای تخلف، برخوردهای قانونی نظیر جریمه نقدی، توقیف خودرو و لغو پروانه فعالیت صورت می­‌گیرد.

عرشیان بیان کرد: چنانچه شکایت در مورد رعایت نکردن شئونات اسلامی و موارد خاص باشد، مورد طرح شده بعد از بررسی و اثبات، در همان مرحله اول به کمیته انضباطی فرستاده می‌­شود.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی جزو اقشار زحمتکش و پرتلاش و نماد امانتداری در جامعه هستند که از صبح زود تا پاسی از شب برای کسب روزی حلال و خدمت‌رسانی به شهروندان تلاش می­‌کنند. بدیهی است اگر تخلفی از سوی برخی از افراد شاغل در این صنف روی دهد، آن را نباید به تمامی اعضای این خانواده تعمیم داد. علاوه بر این، بحث رفتار و برخورد شایسته و پسندیده، یک ویژگی مثبت انسانی است که همگان ملزم به رعایت آن هستند. بر همین اساس، از شهروندان محترم تقاضا می‌­شود آنان نیز در برخورد با رانندگان تاکسی، اخلاق اسلامی و انسانی  را مراعات کنند و حرمت این قشر زحمتکش را منظور دارند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بيان اينكه علاوه بر رسیدگی به شکایت از تاکسیرانان، به موارد تشویقی در این کمیته نیز رسیدگی می‌شود، افزود: در بسیاری از موارد شهروندان با واحد رسیدگی به شکایات تماس می‌گیرند و به دلیل برخورد خوب و پسندیده، رعایت نرخ مصوب و نظافت و پاکیزگی خودرو، خواستار تقدیر از تاکسیرانان می‌شوند که در همین راستا در سال گذشته، از چند تاکسیران و از جمله تاکسیران امانتداری که کیف حاوی زیورآلات یک شهروند، به ارزش پنجاه میلیون تومان را به او بازگرداند تقدیر به عمل آمد.

عرشیان در پايان گفت: شهروندان می‌­توانند هرگونه شکایات، انتقادات، پیشنهادات و حتی تقدیر و تشکر خود از عملکرد تاکسیرانان را از طريق شماره تلفن 33848 داخلي 110 و يا شماره پيام كوتاه 30007133 و همچنین شماره سامانه ارتباط مردمی سازمان تاکسیرانی (سامت) به شماره 33839 در میان بگذارند و در سریع‌ترین زمان ممکن، نتیجه پیام خود را دریافت كنند. 

پایان پیام

تصاویر مرتبط