یکشنبه ۱۳۹۹/۰۳/۲۵

عرشیان عنوان كرد:

اهميت بالاي تعمیر و نگهداری تجهیزات جایگاه‌های CNG

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از اهمیت فراوان تعمیر و نگهداری تجهیزات و ادوات جایگاه‌های CNG برای سازمان تاکسیرانی به علت استهلاک زیاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: با توجه به این که جایگاه های سی ان جی متعلق به سازمان تاکسیرانی 24 ساعته و شبانه روزی در حال فعالیت می باشند، قطعات برقی و مکانیکی این جایگاه ها به علت فعالیت ناشی از تبدیل گاز طبیعی به سی ان جی (گاز فشرده)، استهلاک و فرسودگی زیادی پیدا می کند و تهیه این قطعات با توجه به نوسانات نرخ ارز و تحریم های ظالمانه، مستلزم هزینه های سنگینی است.

وی با اشاره به این نکته که تعمیر و نگهداری تجهیزات جایگاه‌های سی ان جی از اهمیت زیادی برای نهادهای نظارتی و سازمان تاکسیرانی برخوردار است اظهار داشت: شرکت های تعمیر و نگه داشت که وظیفه آن ها برطرف کردن عیوب و خرابی های دستگاه ها و تجهیزات جایگاه های سی ان جی است، طبق قراردادی که با بهره برداران جایگاه های سی ان جی دارند به منظور رفع عیب و عیب یابی، به طور متوالی جایگاه ها را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

عرشیان ادامه داد: با توجه به فعالیت بی وقفه جایگاه های سازمان تاکسیرانی و استهلاک قطعات و تجهیزات آن، کالیبراسیون  (راستی آزمایی و تعیین صحت و دقت اندازه گیری) دیسپنسرها (دستگاه های تزریق گاز به خودروها) و تجهیزات جایگاه ها (شیرهای اطمینان، فشارسنج ها و دماسنج ها) به طور سالیانه انجام می گیرد که این امر مستلزم صرف هزینه های گزافی برای بهره برداران این جایگاه ها می باشد.

وی تصریح کرد: انجام کالیبراسیون باعث افزایش اطمینان شهروندان به صحت میزان گاز سوختگیری شده و نرخ پرداخت شده آن می شود و در حال حاضر در تمامی جایگاه سی ان جی سازمان تاکسیرانی مراحل کالیبراسیون زیر نظر شرکت های معتبر و با تأیید اداره استاندارد به انجام رسیده است. 

عرشیان اظهار کرد: جایگاه های سی ان جی سازمان تاکسیرانی همواره توسط شرکت های زیرمجموعه سازمان ملی استاندارد به منظور رعایت الزامات استاندارد سازی، افزایش ضریب ایمنی و کالیبراسیون مورد بازرسی قرار می گیرد که به همین دلیل، تعمیر و نگهداری جایگاه های سی ان برای سازمان تاکسیرانی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی در پايان افزود: سازمان تاکسیرانی دارای 8 جایگاه سی ان جی در سطح شهر است که روزانه در حدود 15 هزار تاکسی و خودرو در این جایگاه ها سوخت ارزان قیمت و پاک تهیه می نمایند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط