شنبه ۱۳۹۹/۰۲/۰۶

عرشیان:

توزیع بسته حمایتی ویژه شرایط کرونا بین تاکسیرانان آغاز شد

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از آغاز توزیع بسته حمایتی لاستیک و روغن خودرو ارزان تر از قیمت بازار برای تاکسی های پژو، پراید و سمند ویژه شرایط کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین؛ عرشیان گفت: با توجه به این که ویروس کرونا باعث کاهش درآمد رانندگان تاکسی شده، توزیع بسته حمایتی لاستیک یارانه ای برای تاکسی های سمند، پژو و پراید با همکاری اتحادیه تاکسیرانی کل کشور آغاز شد. 
عرشیان تصریح کرد: لاستیک حمایتی در نظر گرفته شده که در راستای حمایت از کالای ایرانی و از مارک کویر تایر است، به طور متوسط در حدود 35 درصد ارزان تر از قیمت بازار می باشد و اولویت دریافت در ابتدا برای آن دسته از تاکسیرانانی است که در سال 1397 و 1398 بسته حمایتی دریافت نکرده اند و در مرحله دوم نیز اولویت با تاکسیرانان فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: روغن خودروی حمایتی تخصیص یافته که به ازای هر تاکسی 4 لیتر و از نوع ایرانول است، در حدود 30 درصد ارزان تر از قیمت بازار است و به طور رایگان در تعاونی تاکسیرانان تعویض می گردد.

عرشیان خاطرنشان کرد: به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توزیع لاستیک و روغن یارانه ای بر اساس زمان بندی مشخص که از طریق پیامک به رانندگان تاکسی اعلام خواهد شد انجام خواهد گرفت که بر همین اساس از رانندگان خواهشمندیم به منظور رعایت مسائل بهداشتی، فقط در زمان های تعیین شده برای دریافت بسته حمایتی مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته جهت حمایت از رانندگان تاکسی، افزون بر 900 میلیون تومان اعتبار صرف توزیع بسته های حمایتی و معیشتی به رانندگان تاکسی شده که در همین راستا 6 مرحله لاستیک، 2 مرحله روغن خودرو و 3 مرحله ارزاق ارزان تر از قیمت بازار خریداری و بین رانندگان تاکسی توزیع شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در خاتمه گفت: لایحه توزیع بسته های حمایتی بین تاکسیرانان در سال 99 نیز در حال طی مراحل کارشناسی در سازمان تاکسیرانی است که بعد از تصویب و ابلاغ در شورای شهر و فرمانداری اجرایی خواهد شد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط