شنبه ۱۳۹۱/۰۲/۰۲

به منظور تامين حقوق و تكاليف شهروندي؛

طرح پژوهشي منشور تاكسيراني قزوين تحويل اين سازمان شد

نشست هم انديشي در سازمان تاكسيراني با هدف بررسي مسايل و معضلات فرهنگي اين سازمان و با حضور مشاور فرهمگي- اجتماعي شهردار و مديرعامل سازمان تاكسيراني برگزار شد.

 

در اين جلسه، جواد صباغان مدير عامل سازمان تاکسيراني شهرداري قزوين به اهميت مقوله آموزش در سازمان تاکسيراني اشاره کرد و افزود: هر 15 روز يک بار تعداد 200 نفر از رانندگان تاکسي در خصوص مسايل بهداشتي، شهرشناسي، مقررات و ضوابط سازمان تاکسيراني و اصول مشتري مداري مورد آموزش قرار مي گيرند و چنانچه راننده اي آموزش هاي لازم را نبيند، به او دفترچه تعلق نمي گيرد.
 وي در خصوص اقدامات رفاهي فراهم شده براي ناوگان تاکسيراني قزوين، به برگزاري همايش کوه روي، ساخت کتابخانه، سالن ورزشي و خودرو شويي با قيمت مناسب اشاره کرد و توجه به مساله سلامتي و شادابي رانندگان تاکسي را ضروري دانست.
صباغان، رانندگي کردن نامناسب، دوبله ايستادن و سوار کردن مسافر در وسط خيابان توسط رانندگان تاکسي را از معضلاتي دانست که حل آنها نيازمند فرهنگ سازي، اعمال قانون و تعبيه ايستگاه است و در ادامه خواستار توجه و همکاري بيشتر سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري در مباحث مربوط به فرهنگ سازي و آموزش هاي شهروندي و حل معضلات فرهنگي سازمان تاکسيراني شد.
صباغان با انتقاد از اين که در برخي فيلم ها و سريال ها، چهره و شخصيت يک راننده تاکسي را به شکل منفي و به صورت شخصي فاقد تحصيلات و فرهنگ نمايش مي دهند، به امانتداري آنان اشاره و اضافه كرد: در سال 90 ، 400 مورد اشياي با ارزشي همچون دستبند طلا، پول نقد، سکه طلا و گوشي موبايل که در تاکسي ها جا مانده بود، توسط رانندگان به سازمان تاکسيراني تحويل شد كه اين امر نشان از شخصيت والاي اين قشر دارد که به همين خاطر، نشان دادن چهره مثبت اين عزيزان ضروري است.
در ادامه، مهدي نورمحمدي مشاور فرهنگي اجتماعي شهردار، سازمان تاکسيراني را جزو سازمان هاي پرکار و پر مسووليت شهرداري دانست و گفت: با توجه به اين که اين سازمان به طور مستقيم و رو در رو با مردم در ارتباط است، مي تواند نقش مهمي در اطلاع رساني و آموزش هاي شهروندي ايفا نمايد.
 وي با اشاره به مطالبات فرهنگي شهردار و شوراي اسلامي شهر قزوين در خصوص فرهنگ سازي و آموزش هاي شهروندي از طريق ظرفيت تاکسي هاي موجود در شهر اظهار كرد: با توجه به تردد 5 هزار تاکسي در سطح شهر، زمينه بسيار خوبي براي آموزش هاي شهروندي از طريق تاکسي وجود دارد و با برنامه ريزي لازم مي توان از اين قابليت به خوبي بهره برداري کرد.
نور محمدي افزود: لازمه تحقق اين هدف آن است که در ابتدا رانندگان تاکسي آموزش هاي لازم در خصوص فرهنگ شهروندي، شهر شناسي و اصول مشتري مداري فرا گيرند و از سوي ديگر نيز، چون شغل رانندگي تاکسي در رديف مشاغل سخت به شمار مي رود، بايد در تکريم اين قشر زحمتکش و با ارزش تلقي شدن شغل آنان در جامعه، اقدامات لازم صورت گيرد.
 وي در ادامه سخنانش به تبيين راه هاي آموزش شهروندي و فرهنگ سازي از طريق تاکسي پرداخت و نصب شعارهاي آموزش شهروندي و اطلاع رساني در شيشه هاي جلو و عقب تاکسي ها، جايگاه هاي بنزين و گاز، نصب پوشه يا کيف هاي پلاستيکي حاوي جزوه، اطلاعيه و بروشور در پشت صندلي هاي جلوي تاکسي، توجه جدي به سرويس مدارس و تاکسي سرويس بانوان را از جمله راه هاي انتقال فرهنگ شهروندي برشمرد.
در پايان اين نشست، طرح پژوهشي منشور تاکسيراني، شامل؛ حقوق مردم بر رانندگان تاکسي، حقوق رانندگان تاکسي بر مسافرين و مسوولان، راه هاي تکريم رانندگان تاکسي و چگونگي آموزش هاي شهروندي، فرهنگ سازي و اطلاع رساني درباره پروژه هاي شهرداري از طريق تاکسي که از سوي مشاور فرهنگي اجتماعي شهردار تهيه شده بود، براي اجرا به سازمان تاکسيراني تحويل گرديد.  

 

تصاویر مرتبط