سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۶/۳۱

ميزاني، معاون شهردار قزوين تشريح کرد؛

تشريح برنامه‌ها و اقدامات ستاد مهر 94 قزوين

وهاب ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين برنامه‌ها و اقدامات ستاد مهر94 قزوين را تشريح کرد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ ميزاني با اشاره به تشکيل اولين جلسه ستاد مهر94 و مصوبات اين جلسه افزود: همراهي و هماهنگي تمامي دستگاه‌ها براي ايام بازگشايي مدارس امري ضروري است.
 
وي بيان کرد: در اين جلسه مقرر شد سازمان خدمات ايمني و آتش نشاني 5 دستگاه خودرو آتش‌نشاني در نقاط مهم شهر(تقاطع وليعصر، ميدان آزادي،تقاطع عدل، خيابان سعدي و تقاطع شهدا) در ساعات شروع و خاتمه مدارس و ساعات پيک ترافيک در 10 روز اول مهرماه مستقر کند.
 
ميزاني گفت: سازمان خدمات ايمني و آتش نشاني در اين جلسه آمادگي خود را جهت آموزش نيروهاي خدماتي مدارس اعلام کردند.
 
معاون شهردار قزوين با تاکيد بر اينکه مديران مدارس و رانندگان سرويس مدارس بايد جهت کنترل و شارژ کپسول‌هاي اطفاي حريق اقدام کنند، افزود: در اين جلسه مقرر شد طرح شارژ تشويقي کپسول آتش نشاني همه ادارات و مدارس در دستور کار سازمان آتش نشاني قرار گيرد و شماره تماس‌هاي 33339511 و 33566710 در اين خصوص پاسخگو هستند.
 
وي با اشاره به آمادگي مرکز فوريت‌هاي پزشکي جهت استقرار 5 دستگاه خودروي اورژانس در نقاط مهم شهر(ميدان دهخدا، تقاطع معلم-بابايي،تقاطع شهدا، تقاطع عدل و تقاطع پادگان) در ساعات شروع و خاتمه مدارس و ساعات پيک ترافيک در 10 روز اول مهرماه بيان کرد: شماره تماس33369299پاسخگوي شهروندان در اين خصوص است.
 
ميزاني درباره جابه‌جايي دانش‌آموزان در حياط مدارس گفت: طبق مصوبه اين جلسه، سرويس مدارس براي جابه‌جايي دانش‌آموزان در حياط مدارس با توجه به ظرفيت استقرار پيدا کنند و سازمان ترافيک آمادگي خود را جهت خط کشي و يا نصب علائم دراين خصوص اعلام کردند.
 
وي اضافه کرد: در راستاي جابه‌جايي دانش‌آموزان در حياط مدارس مقرر شده است تا نماينده‌اي از سوي مدارس براي نظم بخشي و هدايت سرويس‌ها در زمان ساعت تعطيلي مدارس و خروج دانش‌آموزان فعاليت کنند.
 
اين مقام مسوول بيان کرد: در صورت صدور مجوز از شوراي ترافيک مقرر شده است تا حياط مدارس به عنوان پارکينگ عمومي در ساعات غير اوج ترافيک مورد استفاده قرار گيرد.
 
معاون شهردار قزوين با تاکيد بر اينکه سازمان‌هاي اتوبوسراني و تاکسيراني نظارت بيشتري بر عملکرد سرويس مدارس داشته باشند، گفت: سازمان حمل و نقل و ترافيک تا قبل از بازگشايي مدارس اقدام به خط کشي طولي و عرضي و همينطور رنگ آميزي گذرگاههاي عابر پياده و استفاده از کلمه (مدرسه) و (آهسته) در گذرگاه هاي مقابل مدارس و همچنين تابلوهاي علائم مورد نياز در سطح شهر قزوين خواهد کرد.
 
 
وي با اشاره به بازنگري مرکز کنترل ترافيک نسبت به زمانبندي چراغ‌هاي راهنمايي سطح شهر  گفت: در  اولين جلسه ستاد مهر94 مقرر شده است آموزش رانندگان سرويس مدارس با همکاري پليس محترم راهور و سازمان‌هاي اتوبوسراني و تاکسيراني صورت پذيرد.
 
ميزاني با اشاره به انجام اقدامات لازم نسبت به جمع‌آوري مصالح ساختماني که موجب انسداد معابر شده‌اند از سوي واحد اجراييات مناطق گفت: هماهنگي‌هاي لازم از سوي  سازمان پايانه ها درباره تشکيل جلساتي مبني بر نحوه سرويس دهي به دانشجويان با حضور پليس محترم راهور و مسئولان دانشگاه هاي استان صورت پذيرد.
 
 
وي با اشاره به ممانعت استقرار اتوبوس‌هاي برونشهري دانشگاه‌ها در حاشيه معابر شهر از طريق پليس راهور، پليس راه، شهرداري و فرمانداري گفت: توقف اتوبوس‌هاي برونشهري در ميدان مينودر توسط عوامل راهور جلوگيري خواهد شد و اتوبوس‌هاي برونشهري فقط در محل پايانه‌هاي رسمي براي سوار يا پياده کردن مسافر اقدام خواهند کرد و سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري و انجمن شرکت‌هاي مسافربري در اين خصوص به رانندگان تذکرات کافي را خواهند داد.
 
ميزاني هماهنگي لازم از سوي سازمان حمل و نقل و ترافيک مبني بر تشکيل جلسه اي درباره بهبود عبور و مرور ترافيک طول خيابان‌هاي شهري با حضور پليس محترم راهور و نماينده آموزش و پرورش، خودداري از صدور هرگونه مجوز حفاري از 15شهريور تا 15مهر، حضور پررنگ  پليس راهور در معابر شهر به خصوص در هسته مرکزي با توجه به بازگشايي مدارس و پيش بيني ترافيک سنگين و نيمه سنگين در اکثر معابر شهر و آمادگي سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قزوين براي ابتداي مهرماه براي اطلاع رساني درباره ساعات حرکت اتوبوس‌ها را از مصوبات اولين جلسه ستاد مهر94 عنوان کرد.
 
معاون شهردار قزوين با اشاره به نظافت محدوده 100 متري مدارس و ترمينال‌ها از سوي سازمان پسماند گفت: در اولين جلسه ستاد مهر94 مقرر شده است تا بين سازمان پسماند و سازمان ترافيک جهت شستشوي تابلوهاي ترافيکي در اسرع وقت هماهنگي صورت گيرد.
 
وي بازديد مسئولان شهر از يک مدرسه شاخص در روز اول مهرماه، تجهيز گلدان و فضاي سبز به صورت اماني از سوي اداره آموزش و پرورش، شستشوي ديوار بيروني مدرسه و پاک کردن ديوار نويس‌ها در صورت نياز مدارس از سوي سازمان مديريت پسماند ، مکاتبه مديران مدارس با سازمان پسماند در صورت نياز مدارس به نصب و يا تعويض زباله و ترويج فرهنگ تفکيک زباله در مدارس از سوي مديران مدارس از ديگر مصوبات اولين جلسه ستاد مهر94 بيان کرد.
 
ميزاني گفت: تهيه جليقه و سوت در صورت درخواست مدارس از سوي سازمان ترافيک،آمادگي نصب ايستگاه دوچرخه در داخل حياط مدارس جهت تشويق دانش آموزان به استفاده از دوچرخه از سوي سازمان ترافيک، هرس درختاني که براي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي مزاحمت ايجاد کردند و همچنين گياهاني که مانع ديد رانندگان مي‌شوند از سوي سازمان پارک ها  و تجهيز همه سرويس مدارس به برچسب سرويس مدرسه  از ديگر مصوبات اولين جلسه ستاد مهر94 است.
 
وي با اشاره به ارائه خدمات رايگان خطوط اتوبوسراني شهر در روز اول مهرماه در ساعات صبح و ظهر(شروع وخاتمه مدارس) گفت: رانندگان سرويس مدارس براي اخذ کارت شناسايي بايد با شماره هاي 33355553 ، 09122818347 تماس حاصل کنند و سامانه پيامکي رسيدگي به امور مدارس شماره 30003210 مي‌باشد.
پايان پيام
 
 

 

تصاویر مرتبط