شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۷

در محل تالار مردم شوراي قزوين؛

گردهمايي مديران عامل تاکسيراني منطقه يک کشور در قزوين برگزار شد

گردهمايي مديران عامل تاکسيراني منطقه يک کشور در محل تالار مردم شوراي شهر قزوين برگزار شد.

در اين نشست که مديران عامل تاکسي راني استانهاي تهران، قزوين، قم، مرکز و سمنان، مسعود نصرتي شهردار، عباس ظاهري رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين و همداني معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين هم شرکت کرده اند در خصوص راهکارهاي توسعه و ايمن سازي سفرهاي شهري توسط سازمانهاي تاکسيراني و برنامه ريزي براي نوسازي و انتخاب خودروهاي جديد بحث و تبادل نظر شد.
در اين نشست که مديران عامل تاکسي راني استانهاي تهران، قزوين، قم، مرکز و سمنان، مسعود نصرتي شهردار، عباس ظاهري رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين و همداني معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين هم شرکت کرده اند در خصوص راهکارهاي توسعه و ايمن سازي سفرهاي شهري توسط سازمانهاي تاکسيراني و برنامه ريزي براي نوسازي و انتخاب خودروهاي جديد بحث و تبادل نظر شد.
بابک هاشمي در اين نشست گفت: 30 تا 32 درصد تاکسي هاي کشور در منطقه يک قرار دارند و بزرگترين منطقه در ميان مناطق هفت گانه محسوب مي شود.
اين مسئول بيان کرد: در حال حاضر 320 هزار دستگاه تاکسي شهري در قالب 400 هزار تاکسي دار و تاکسيران با جابجايي 12 ميليون نفر در روز حدود 30 ميليون سفر شهري را انجام مي دهند.
هاشمي تصريح کرد: با توجه به اين حجم بزرگ جابجايي مسافر شهري ضرورت آموزش رانندگان و شهروندان ضروري است.
مديرعامل اتحاديه تاکسيراني شهري کشور يادآورشد: اولين جشن نوسازي تاکسي ها در شهر ورامين برگزار شد که در ابتداي سال آينده جشن نوسازي تاکسيراني قزوين هم برگزار خواهد شد.
وي بيان کرد: خوشبختانه در سال جاري حجم بزرگي از نوسازي ناوگان تاکسيراني انجام شده و در قزوين تاکنون 850 تاکسي فرسوده نوسازي شده است.
اين مسئول يادآورشد: يکي از اولويت هاي سال آينده حذف خودروي پيکان از چرخه سازمانهاي تاکسيراني کشور است که تصميم داريم 320 هزار دستگاه خودروي پيکان را از ناوگان تاکسيراني خارج کنيم.
وي از نوسازي 42 هزار دستگاه تاکسي در سال جاري هم خبر داد و اظهارداشت: نوسازي ناوگان تاکسيراني قزوين، قرچک و کرج در اولويت سال آينده خواهد بود.
هاشمي يادآورشد: توسعه ناوگان تاکسيراني از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده در سال آينده است که براي تامين نياز تاکسي هاي بي سيم و مسيرهاي فرودگاهي، خودروهاي جديدي وارد عرصه خدمت رساني به شهروندان خواهد شد.
وي افزود: پنج هزار دستگاه خودروي جديد و مناسب با نيازهاي مسافران شهرها از خارج از کشور خريداري خواهد شد که نوع خودرو، پس از جمع بندي ديدگاه مديران عامل سازمانهاي تاکسيراني کشور تعيين خواهد شد.

هاشمي اظهارداشت: ساخت پايانه ها و ايستگاههاي تاکسيراني از ديگر برنامه هاي سال آينده خواهد بود ودر بخش نرم افزاري نيز آموزش مديران در کوتاه مدت و بلند مدت اجرايي خواهد شد.
وي گفت: سال آينده چهار دوره کوتاه مدت و در بلند مدت راه اندازي رشته کارشناسي ارشد مديريت حمل و نقل، آموزش رانندگان تاکسي و اعزام مديران به سفرهاي خارجي و داخلي پيش بيني شده است.
مديرعامل اتحاديه تاکسيراني شهري کشور بيان کرد: چاپ پنج جلد کتاب آموزشي در تيراژ 15 هزار جلد در دور اول و 20 هزار جلد در مرحله دوم، ساخت فيلم هاي آموزشي و فرهنگي با همکاري شبکه دوم سيما براي رانندگان در برنامه هاي سال آينده قرار دارد.
هاشمي اظهارداشت: نرم افزار جامع اتوماسيون تاکسيراني در 47 شهر کشور نصب شده و در شش شهر منطقه يک به صورت پايلوت اجرا شده و در ساير مناطق نيز اجرايي خواهد شد.
اين مسئول يادآورشد: هوشمند سازي ناوگان تاکسيراني در دستور کار بعدي است که اجراي آن از سال آينده آغاز مي شود و تامين امکانات رفاهي مديران و رانندگان، توزيع سهام عدالت، بيمه رانندگان، به طور جدي پيگيري خواهد شد.
هاشمي از نوسازي تاکسي هاي فرسوده شهري هم خبر داد و اضافه کرد: 40 هزار دستگاه تاکسي فرسوده موجود در شهرهاي کشور در سال آينده جمع آوري و نوسازي مي شود و تجهيز سيستم هاي نظارتي، ايستگاههاي خطي، تقويت ارتباط با اتحاديه ها، مديريت هوشمند و مکانيزه شدن امور تاکسيراني در دستور کار قرار مي گيرد.
وي اظهار اميدواري کرد با دريافت مجوز خريد خودروهاي خارجي نسبت به نوسازي تاکسي هاي فرسوده و تجهيز ناوگان اقدام خواهد شد.  

جواد صباغان ،مديرعامل سازمان تاکسيراني قزوين نيزدر اين نشست گفت: در حال حاضر در شهر قزوين پنج هزار و 700 دستگاه تاکسي فعاليت مي کند که چهار هزار دستگاه آن نارنجي است و يک هزار و 700 دستگاه سواري شخصي نيز براي خدمات رساني ساماندهي شده است.

وي افزود: شش هزار دستگاه وانت بار نيز در شهر قزوين فعاليت مي کند که پنج هزار و 600 دستگاه آن در قالب 22 شرکت ساماندهي شده است که رسيدگي به نيازها و مشکلات آنها به صورت متمرکز انجام مي شود.

وي ايجاد سايبان براي ايستگاههاي تاکسي را از برنامه هاي پيش بيني شده در سال آينده دانست و تصريح کرد: تبديل تاکسي هاي گردشي به خطي در دستور کار سازمان تاکسيراني قزوين قرار دارد.

صباغان يادآورشد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه 300 هزار نفر در شهر قزوين با تاکسي جابجا مي شوند و سفرهاي ايمن و راحت را براي شهروندان تامين کرده اند.

اين مسئول گفت: به منظور ايجاد تسهيلات لازم براي تاکسي هاي گاز سوز در حال حاضر هشت جايگاه CNG تحت نظارت سازمان تاکسي راني شهر قزوين قرار گرفته که 62 درصد فروش آن به سازمان تعلق مي گيرد.

مديرعامل سازمان تاکسيراني شهر قزوين راه اندازي سالن بدنسازي ويژه رانندگان، برگزاري مسابقات ورزشي، فعاليت هاي کوهنوردي و راهپيمايي خانوادگي، جشن دانش آموزي و تامين سلامت رانندگان را از برنامه هاي اجرا شده در اين سازمان ذکر کرد.
مهندس مسعود نصرتي ،شهردارقزوين نيزدر اين نشست گفت: اتحاد خوب شهرداري و شوراي اسلامي شهر قزوين موجب شده تا شهر نه با تفکر يک گروه مجري بلکه با سياست گذاري جمعي اداره شود که اين کار دستاوردهاي خوبي داشته است.
شهردار قزوين تصريح کرد: با حفظ حرمتهاي قانوني و چارچوب هاي تعريف شده و با تحمل همه ناملايمات و سختي ها اين اتحاد موجب شده که توسعه شهري روند خوبي پيدا کند و طرح ها در حداقل زمان به نتيجه برسد که اين اتحاد به مديران استاني نيز گسترش يافته است.
اين مسئول بيان کرد: باذ حمايت استاندار قزوين و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و مديران استاني کار جمعي و گروهي تمرين شده و روند فعاليتها روز به روز بهتر شده و مردم از فوايد آن برخوردار شده اند که اين تجربه مي تواند در اختيار ساير استانها قرار گيرد.
شهردار قزوين با بيان اهميت آموزش حقوق شهروندي يادآورشد: فعاليت حدود هفت هزار تاکسي شخصي ساماندهي شده با جابجايي روزانه 300 هزار نفر يک فرصت بسيار مناسب براي ارتباط با شهرونداني است که مي تواند در توسعه شهري مشارکت بيشتري کنند.
نصرتي بيان کرد: اگر بتوانيم رانندگان تاکسي را در زمينه حقوق شهروندي آموزش دهيم و از آنها بخواهيم آموخته هاي خود را به صدها مسافر منتقل کنند به رسالت مهم اطلاع رساني و آموزشي خود در بخش فرهنگ سازي عمل کرده ايم.
وي افزود: اگر رانندگان تاکسي آموزش نديده باشندبه مديريت شهري آسيب مي زنند و هزينه زيادي را به مديران شهري تحميل مي کنند.
اين مسئول اظهارداشت: با کمک رانندگان مي توانيم ضمن کاهش بار رواني ناشي از مشکلات شهري و طولاني شدن پروژه ها، مزاياي اجراي طرح هاي عمران شهري را از طريق رانندگان تاکسي به مردممنتقل کنيم و آنها را با درآمدهاي پايدار شهرداري، نقش مردم در توسعه شهري، راههاي مشارکت، کارهاي انجام شده بيشتر آشنا کنيم.
نصرتي يادآورشد: متاسفانه تاکنون از ظرفيت خوب رانندگان در قزوين استفاده نشده که اميدواريم با کمک رانندگان تاکسي به توسعه شهري کمک موثري شود.
عباس ظاهري، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين نيز گفت: اين نشست ها تاثير به سزايي در انتقالتجربه مديران شهرهاي کشور دارد و مي تواند به نتايج خوبي منجر شود.

ظاهريتصريح کرد: با انتقال تجربيات ميدران، ارائه راهکارهاي اصولي و منطقي و آسيب شناسيبرنامه هاي گذشته مي توان در نشست هاي تخصصي به نتايج ارزشمندي دست يافت.
دکترسيد مهدي همداني ،معاون ترافيک شهرداري قزوين نيزدر اين گردهمايي گفت: با گذشت بيش از نيم قرن از استانداردسازيشبکه حمل و نقل شهري هنوز اين سيستم پر هزينه و کم بازده است.
وي بيان کرد: در شهر قزوين هر نفر در روز 1.8سفر انجام مي دهد که از يک سو بيانگر رونق اقتصادي و از سوي ديگر نشان دهنده ضعف درتحقق دولت الکترونيک است.
معاون حمل و نقل وترافيک شهرداري قزوين يادآورشد: تامين زيرساختها براي تحقق برنامهد هاي ترسيم شدهضروري است لذا اگر بخواهيم در برنامه ريزي موفق شويم بايد شاخص هاي عملياتي داشتهباشيم و کيفيت و کميت خدمات را تعريف کنيم.
همداني گفت: در خصوص صلاحيت فنيرانندگان تاکسي، نوع خودرو، استانداردسازي سفرها، ايمني خودرو، سلامت فردي، جسمي،روحي رانندگان، رفتارهاي ترافيکي و آموزش رانندگان بايد به طور جدي وارد مرحلهعملياتي شويم تا کارها نتيجه دهد.

اين مسئول اظهارداشت: در زمينه فرهنگي بايد آگاهي دادن و آموزش رانندگان را جدي بگيريم و در برنامه ريزي هاي فرهنگي وآموزشي به گونه اي حرکت کنيم که اين موارد به تغيير رفتار رانندگان منجر شود
پايان پيام 
 

 

تصاویر مرتبط