چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۴

وثوق نیا:

رزمایش آمادگی تاکسیرانان همیار آتش نشان در مراسم چهارشنبه پایانی سال برگزار شد

وثوق نیا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از برگزاری رزمایش آمادگی تاکسیرانان همیار آتش نشان به مناسبت مراسم چهارشنبه پایانی سال (چهارشنبه سوری) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین؛محمد رضا وثوق نیا افزود: به منظور یاری رساندن به شهروندان در مقابله با حوادث احتمالی مراسم چهارشنبه پایانی سال (چهارشنبه سوری) رزمایش آمادگی تاکسیرانان همیار آتش نشان در ایستگاه آتش نشانی شهید بابایی برگزار شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به این که تاکسیرانان به عنوان یکی از اقشاری که بیشترین ارتباط با شهروندان را دارند، تفاهم نامه ای سلامت محور بین سازمان تاکسیرانی و سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین به امضا رسیده است که بر اساس آن، تاکسیرانان همیار آتش نشان پس از طی دوره های آموزشی، در هنگام بروز حوادث آتش سوزی و حوادث احتمالی به یاری شهروندان خواهند شتافت.

 

وثوق نیا یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه، طی دو سال گذشته، تعداد 100 تاکسیران همیار آتش نشان به طور علمی و عملی با موضوعاتی چون: کار با کپسول آتش نشانی، روش های خاموش کردن آتش، گازگرفتگی در منزل و محیط کار و راهکارهای مقابله با آن، آتش سوزی و انفجار مخزن گاز در جایگاه سی ان جی و راهکارهای مقابله با آن آشنا شده اند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: بر اساس تفاهم امضا شده، تاکسیرانان همیار آتش نشان در مراسم چهارشنبه پایان سال حضوری فعال در سطح شهر داشتند تا در صورت بروز هر گونه حادثه آتش سوزی به یاری شهروندان بپردازند.

 

وثوق نیا در خاتمه خاطرنشان کرد: تاکسیرانان به دلیل نقش آفرینی ارزنده در اجتماع، جزو سرمایه های شهر محسوب می شوند و حضور فعال آنان در مراسم چهارشنبه سوری به خوبی نشان دهنده نقش ارزشمند تاکسیرانان در مناسبت های اجتماعی است.   

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط