چهارشنبه ۱۳۹۰/۱۰/۱۴

با حضور مديران و کارشناسان بانک شهر انجام شد؛

نقد و بررسي توسعه استفاده از کارت الکترونيک براي پرداخت کرايه اتوبوس و تاکسي در قزوين

اولين جلسه هماهنگي با مديران و کارشناسان بانک شهر جهت توسعه استفاده از کارت الکترونيک براي پرداخت کرايه اتوبوس و تاکسي به دعوت معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين برگزار شد.

 

سيد مهدي يدي همداني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: در سيستم حمل و نقل عمومي به دنبال بهبود عملکرد استفاده از کارت الکترونيک براي پرداخت کرايه اتوبوس و تاکسي هستيم.
به گزارش روابط عمومي حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ همداني در اولين جلسه هماهنگي با مديران و کارشناسان بانک شهر جهت توسعه استفاده از کارت الکترونيک براي پرداخت کرايه اتوبوس و تاکسي، با حضور مديران عامل سازمان مديريت و نظارت و تاکسيراني، سازمان اتوبوسراني قزوين وحومه، سازمان حمل ونقل و ترافيک، سازمان آمار و فناوري اطلاعات و محمود نصرتي، مشاور محترم شهردار و عضو هيات عامل بانک شهر با تاکيد بر اينکه در راه‌اندازي کارت الکترونيک براي پرداخت کرايه تاکسي فقط به دنبال سيستم کرايه نيستيم، توضيح داد: در اين سيستم به دنبال بهبود سيستم حمل و نقل، رضايت‌مندي شهروندان، اطلاع رساني درست از پرداخت کرايه هستيم.
وي با اظهار اينکه توسعه کارت الکتروينک بايد با کم‌ترين هزينه انجام شود، افزود: براي توسعه اين طرح تلاش داريم از شيوه‌هايي استفاده کنيم که علاوه بر کاهش هزينه‌ها، اجراي طرح توجيه اقتصادي داشته باشد که سعي داريمهمکاري با بانک‌شهر در اين راستا صورت گيرد.
همداني عملکرد استفاده از کارت الکترونيک براي پرداخت کرايه اتوبوس را تشريح و بيان کرد: شهر قزوين از اولين شهرهاي مي‌باشد که توانست کارت پارک را تبديل به سيستم الکترونيک براي پرداخت هزينه کارت پارک کند.
وي ادامه داد: در تبديل کارت پارک دستي به الکترونيک تلاش کرديم ضعف‌هاي موجود در پرداخت کرايه اتوبوس به شکل الکترونيک تکرار نشود.
همداني تاکيد کرد: مديريت شهري به دنبال استفاده مشترک از کارت الکترونيک براي پرداخت کرايه اتوبوس و تاکسي است تا شهروندان در استفاده از اين سيستم‌ها راحت باشند.
وي با اشاره به مشکلات پرداخت کرايه اتوبوس به شکل کارت الکترونيک بيان کرد: سيستم موجود براي کارت الکترونيک اتوبوس نتوانست رضايت کامل رانندگان را جلب کند، بنابراين بايد تلاش کنيم در ابتداي کار براي توسعه کارت الکترونيک‌ها نقاط مثبت و منفي را شناساسي کنيم تا در حين اجراي طرح رضايت کامل شهروندان و رانندگان جلب شود.
در ادامه محمد حسن ايرانخواه، مدير عامل سازمان اتوبوسراني قزوين و حومه با بيان اينکه شروع کار در توسعه کارت الکترونيک براي پرداخت کرايه اتوبوس خوب بود، بيان کرد: با توجه به افزايش استفاده‌کنندگان از کارت بليط‌ها سيستم فعلي نتوانست از نظر سخت افزاري و نرم افزاري همگام شود و اين مهم باعث نارضايتي استفاده‌کنندگان و رانندگان شد.
وي با اشاره به اينکه در شروع طرح در شهر قزوين 170 دستگاه اتوبوس بود و اکنون ما داراي 200 دستگاه اتوبوس هستيم، گفت: توسعه دستگاه‌هاي کارت خوان به گونه‌اي باشد که در هر دستگاه اتوبوس 3 دستگاه، شامل 2 دستگاه کارت خوان و يک دستگاه براي اطلاع وکنترل راننده نصب شود و اين نيازمند يک سيستم قوي است تا بتواند خدمات خوب نرم افزاري و سخت افزاري ارايه کند.
ايرانخواه ادامه داد: ما به دنبال يک سيستم بانکي هستيم تا بتواند از ابتداي کار تا انتهاي کار سرمايه گذاري کند و تمام مراحل اجراي طرح را بر عهده بگيرد.
وي اظهار کرد: اکنون مديريت شهري آمادگي کامل براي سرمايه گذاري در توسعه اين طرح هم براي اتوبوس و هم براي تاکسي دارد و امسال هم بودجه موردنظر براي اجراي اين طرح پيش‌بيني شده است.
در ادامه مديران و کارشناسان بانک شهر جهت توسعه استفاده از کارت الکترونيک براي پرداخت کرايه اتوبوس و تاکسي نظرات و ايده‌هاي خود را ارايه و مورد بررسي قرار دادند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط