پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۲

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین خبر داد؛

آغاز پرداخت وام نوسازی و تعمیرات تاکسی‌های فرسوده در قزوین

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از آغاز پرداخت وام قرض الحسنه نوسازی و تعمیرات تاکسی های فرسوده توسط صندوق کارآفرینی امید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین؛ محمدرضا وثوق‌نیا اظهار کرد: با توجه به ضرورت حمایت از رانندگان تاکسی در ماه گذشته تفاهم‌نامه حمایتی سه‌جانبه‌ای بین شهرداری قزوین، سازمان تاکسیرانی و صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید که بر مبنای آن مقرر شد این تسهیلات با بازپرداخت پنج ساله، با نرخ کارمزد 4 درصد از محل تودیع و سپرده گذاری ثابت با مشارکت شهرداری، سازمان تاکسیرانی و صندوق کارآفرینی امید در اختیار رانندگان تاکسی قرار گیرد.     

او ادامه داد: در این وام قرض‌الحسنه که به منظور نوسازی و تعمیرات تاکسی‌های فرسوده در اختیار تاکسیرانان قرار می گیرد، سقف مبلغ پرداختی برای طرح نوسازی تا سقف 100 میلیون تومان و برای تعمیرات تا سقف 15 میلیون تومان پیش بینی شده است.

وثوق‌نیا یادآور شد: در این طرح، آورده راننده تاکسی در طرح تعمیرات 10 درصد مبلغ تسهیلات و در طرح نوسازی 15 درصد وام و آوردۀ سازمان تاکسیرانی در طرح تعمیرات 23 درصد مبلغ وام و در طرح نوسازی 18 درصد خواهد بود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده، اعطای وام قرض الحسنه صندوق حمایتی نوسازی و تعمیرات تاکسی های فرسوده توسط صندوق کارآفرینی امید آغاز شده و کلیه رانندگان تاکسی متقاضی این طرح می توانند برای دریافت این تسهیلات به معاونت برنامه ریزی سازمان تاکسیرانی واحد نوسازی مراجعه کنند.

وثوق نیا گفت: از مهم ترین دستاوردهای طرح نوسازی و تعمیرات تاکسی فرسوده می توان به کاهش مصرف سوخت، کاهش میزان آلودگی هوا، ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل و ایمنی و رفاه شهروندان، بهبود سیما و منظر شهری، کاهش سن ناوگان تاکسیرانی و بهبود وضعیت معیشت رانندگان تاکسی اشاره کرد.

او اظهار امیدواری کرد؛ با اعطای این تسهیلات گامی در راستای حمایت از رانندگان تاکسی برداشته شود.
پایان پیام

 

تصاویر مرتبط