یکشنبه ۱۳۹۰/۱۰/۰۴

نصرتي، شهردار قزوين:

شهرداري قزوين با حمايت استانداري پروژه‌هاي کلان را به خوبي اجرايي مي کند

شهرداري قزوين توانسته با حمايت استانداري و ساير مديران، پروژه‌هاي کلان را در شهر قزوين به خوبي اجرايي کند.

 

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: شهرداري قزوين توانسته با حمايت استانداري و ساير مديران، پروژه‌هاي کلان را در شهر قزوين به خوبي اجرايي کند.
به گزارش اداره روابط عمومي شهردار قزوين؛ نصرتي در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين که با حضور استاندار قزوين برگزار شد، با بيان اينکه بخش اعظمي از مصوبات سفر سوم رياست جمهوري در شهر قزوين اجرايي شده است، افزود: احداث کمربندي جنوب، فرودگاه، جابجايي پادگان از پروژه‌هاي کلان شهر است که با حمايت حاج آقا ابوترابي نماينده مجلس شوراي اسلامي و استاندار قزوين روند اجرايي خوبي دارد.
وي بيان کرد: به طور جدي ايجاد سازمان باغستان سنتي قزوين را پيگيري کرديم و هم اکنون به دنبال ثبت جهاني آن به عنوان ميراث کهن شهر قزوين هستيم.
نصرتي افزود: همچنين به جديت به دنبال ادامه بازسازي سراي سعدالسلطنه و امام زاده حسين (ع) که از مصوبات سفر رياست جمهوري مي‌باشد هستيم چرا که از اقدامات بسيار تأثير گذار در قزوين است.
شهردار قزوين در ادامه با اعلام اينکه نهم شهريور ماه به نام روز قزوين ثبت خواهد شد و در اين روز با حضور شهروندان جشن خواهيم گرفت، گفت: نهم ارديبهشت روز پايتخت قزوين در دولت صفويه است و اين اقدام بر اساس اين است که علاوه بر معرفي قزوين به عنوان شهر کهن، از جاذبه‌هاي گردشگري و موقعيت‌هاي جغرافيايي قزوين حداکثر استفاده را براي جذب سرمايه گذار و گردشگر کنيم.
وي با تاکيد بر ارتقاء سطح خدمات به شهروندان بيان کرد: لوله‌هاي آب شهر قزوين براي دهه 40 مي‌باشد، که بخش اعظمي از لوله‌ها فرسوده شده است و اين وضعيت باعث شده در سال 4 هزار شکستگي لوله آب صورت گيرد و اين موضوع علاوه بر خسارت مالي باعث نارضايتي شهروندان شده است.
شهردار قزوين افزود: ما آمادگي داريم همچون کلان شهرها شروع به بازسازي کامل لوله‌هاي آب سطح شهر کنيم و اين اقدام نياز به بودجه‌هاي استاني و ملي و مشارکت مديران دستگاه‌هاي اجرايي است.
وي افزود: بيشترين درخواست شهروندان از 137 طبق آمار در خصوص شکستگي لوله‌هاي آب است که شهرداري بيش از اين نمي‌تواند در اين زمينه هزينه کند.
نصرتي با بيان اينکه شهرداري قزوين هميشه دو اصل را براي ارايه خدمات مطلوب به شهروندان با هماهنگي و سياست گذاري پيگيري مي‌کند و آن را سرلوحه کار خود قرار داده است، گفت: مديريت شهري هميشه سعي مي‌کند در حين انجام کارهاي زير بنايي، کارهاي روبنايي را هم انجام دهد تا بهانه‌اي براي کم کاري در ارايه خدمات به شهروندان نباشد.
وي با اظهار اينکه شهرداري قزوين براي رضايت مندي شهروندان اقدام به برنامه ريزي برنامه‌هاي کوتاه مدت و بلند مدت کرده است، گفت: شهرداري اقدام به مصوب برنامه 5 ساله براي شهر قزوين کرده است که شهر قزوين از محدود شهرهاي مي‌باشد که اقدام به اين کار کرده است.
وي بيان کرد: براي اجرايي شدن فعاليت‌هاي شهرداري، برنامه چشم انداز با هماهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين به تصويب رسيده است و سرلوحه کار در اين برنامه، قزوين يک شهر تاريخي و گردشگري و بازرگاني است.
شهردار قزوين از ديگر اقدامات مهم شهرداري قزوين را تعامل با استانداري قزوين براي تسهيل در روند اجراي پروژه‌هاي شهرداري قزوين بيان و تصريح کرد: مديريت شهري يک شعاري را براي خود تعريف کرده است که بر اساس آن فعاليت‌هاي خود را آغاز مي‌کند که عنوان آن مديريت متحد شهري است که اين اقدام براي خيلي از کلان شهرها بسيار جذاب بوده و استقبال کردند.
وي اضافه کرد: اين اقدام باعث شده مديران دولتي همکاري ويژه‌اي با شهرداري داشته باشند و شهرداري را مجري سياست‌هاي خود بدانند و از اختلاف نظر به پرهيزند.
شهردار قزوين با اشاره به برگزاري جلسات "قزوين +20 " گفت: در رسيدن به هدف مديريت متحد شهري از همه کساني که تأثيرگذار در آينده شهر بودند و داراي سابقه مديريتي بودند دعوت به عمل آمد و با نگاه آرماني اقدام به برگزاري جلسات کرديم.
وي با بيان اينکه با حضور 70 نفر با هدف مشخص در صحن شورا جلسات رسمي اين کار گروه برگزار شد و افراد با علاقه خاصي در اين جلسات حضور پيدا کردند تا با پشتوانه طرح‌هاي نظري بتوانيم شهر قزوين را توسعه دهيم، اعلام کرد: 137 شهرداري قزوين با رويکرد جديد فعاليت خود را آغاز مي کند.
شهردار قزوين در پايان به مشکلاتي اشاره کرد که شهرداري قزوين با آن مواجه است و خواستار مرتفع کردن آن از استاندار قزوين شد و استاندار قزوين نيز قول مساعدت براي رسيدگي به مشکلات داد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط