دوشنبه ۱۳۹۲/۰۷/۱۵

نصرتي، شهردار قزوين:

تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) پنج‌شنبه 18مهر 92 افتتاح مي‌شود

تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) به عنوان اولين تقاطع غيرهمسطح کابلي استان قزوين با هدف بهبود عبور و مرور شهري و تکميل رينگ غربي شهر قزوين پنج‌شنبه 18مهر 92 افتتاح مي‌شود.

 

 شهردار قزوين گفت: تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) به عنوان اولين تقاطع غيرهمسطح کابلي استان قزوين با هدف بهبود عبور و مرور شهري، تکميل رينگ غربي شهر قزوين و اتصال مسير تند راه رينگ غربي شهر از بلوارهاي امام علي(ع)، شهيد باهنر و معلم به اتوبان قزوين – زنجان و ايجاد يک ورودي مناسب براي شهر قزوين پنج‌شنبه 18مهر 92 افتتاح مي‌شود.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي با اعلام اين خبر افزود: تقاطع غيرهمسطح بلوار امام علي(ع) هجدهم ماه جاري با اعتبار 250 ميليارد ريال جهت تملك، آسفالت، ايجاد فضاي سبز و انجام عمليات عمراني اين پروژه افتتاح مي‌شود.
وي با بيان اينکه تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) با هدف اتصال بلوار باهنر به بلوار امام علي (ع)، کاهش بار ترافيکي ورودي شهر و ايجاد کمربندي شمالي- جنوبي احداث شده است، بيان کرد: اين تقاطع کابلي شامل دو پل به عرض هر يک 13 متر و طول 640 متر مي‌باشد و فاصله دو پل از يکديگر نيز چهار و نيم متر است و سازه طراحي شده آن از نوع کابلي و ماکزيمم ارتفاع آن 11 متر مي‌باشد.
نصرتي با اظهار اينکه اين تقاطع  چشم‌انداز بسيار زيبايي به باغستان‌هاي سنتي شهر و مناظر شمال و غرب شهر قزوين دارد، افزود: تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) واقع در تقاطع بلوار امام علي(ع) با بلوار شهيد باهنر و بلوار معلم و کانال آبرساني طالقان مي‌باشد.
وي به اقدامات مهم ترافيکي در اجراي اين پروژه اشاره و بيان کرد: تابلوهاي راهنماي مسير از نوع بالاسري و جانبي در محدوده تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) و شبکه معابر اطراف به منظور هدايت ترافيک با اعتبار 150ميليون تومان تهيه و نصب شده است.
اين مقام مسوول تهيه و اجراي خط‌کشي طولي تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) و معابر اطراف با اعتبار 70ميليون تومان، تهيه و اجراي خط‌کشي جناقي با اعتبار 40ميليون تومان و تهيه و نصب انواع ملزومات و تجهيزات ترافيکي و علائم ترافيکي با اعتبار 50ميليون تومان را از ديگر اقدامات ترافيکي عنوان کرد.
 شهردار قزوين افزود: 45هزار مترمربع مساحت فضاي سبز، 60هزار مترمکعب به همراه تسطيح حجم خاکريزي و 45هزار مترمربع رگلاژ از مشخصات تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) است.
وي بيان کرد: در فضاي سبز اين تقاطع 30هزار متر مربع چمن کاري شده است و 15هزار متربع از آن به صورت گلکاري، بوته کاري، رزکاري، کاشت انواع درخت و درختچه با سيستم آبياري تحت فشار طراحي و اجرا شده است.
نصرتي با بيان اينکه ميزان حجم لوله کشي آب خام  4هزار متر در طول و از جنس پلي اتيلن براي فضاي سبز اين تقاطع مي‌باشد، افزود: انواع گل رز و درخچه‌هاي زينتي با انواع چنار، نارون، بيد مجنون و تبريزي، کاج مشد و سدروس، ياس هلندي و توري در فضاي سبز اين تقاطع کاشته شده است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط