یکشنبه ۱۳۹۲/۰۷/۱۴

همداني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

شهرداري قزوين براي بهره‌برداري مناسب از سيستم GIS تلاش خواهد کرد

تاکنون بهره‌برداري مناسبي از سيستم GIS صورت نگرفته است و در اين راستا برگزاري همايش آشنايي با کاربرد GIS در مديريت شهري و روان‌سازي ترافيک نخستين گام شهرداري قزوين براي ارتقاي دانش‌افزايي اين مهم مي‌باشد.

 

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: تاکنون بهره‌برداري مناسبي از سيستم GIS توسط مديران و کارشناسان صورت نگرفته است و در اين راستا برگزاري همايش آشنايي با کاربرد GIS در مديريت شهري و روان‌سازي ترافيک نخستين گام شهرداري قزوين براي ارتقاي دانش‌افزايي اين مهم است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ سيد مهدي يدي همداني در  همايش آشنايي با کاربرد GIS در مديريت شهري و روان سازي ترافيک که با حضور مديران و کارشناسان شهرداري و شهرداران مناطق در سالن اجتماعات فرهنگسراي شهيد رجايي قزوين برگزار شد، افزود: با توجه به اهميت موضوع استفاده از GIS ، بايد اين مهم در شهرداري قزوين مورد توجه قرار گيرد چراکه استفاده از اطلاعات به روز و دسترسي به اطلاهات مورد نياز در هر زمان از نيازهاي اساسي در مديريت شهري است.
وي با اشاره به اينکه استفاده از سيستم GIS کاهش هزينهها و زمان و تصميم‌گيري دقيق را در همه زمينه‌ها به همراه دارد، بيان کرد: استمرار در جمع‌آوري اطلاعات در حوزه GIS، اشتراک‌گذاري اطلاعات در GIS از جمله مشکلات شهرداري قزوين براي اجراي اين طرح است که در تلاش هستيم با برگزاري اين همايش‌ها براي مديران و کارشناسان مشکلات موجود را حل کنيم.
همداني با اظهار اينکه استفاده از سيستم GIS در زمينه‌هاي برنامه‌ريزي شهري، طراحي شهري و ايجاد يک پايگاه اطلاعاتي در عرصه مديريت شهري ضروري است، گفت: عمارت عربي، قطر و خليج‌فارس از جمله کشورهايي هستند که در استفاده از اين سيستم  اقدامات مهمي انجام دادند.
وي در ادامه به فعاليت مرکز علمي کاربردي شهرداري قزوين از سال 89 اشاره و بيان کرد: در اين مرکز 950 دانشجو در 17 رشته تحصيلي مشغول تحصيل هستند و جذب دانشجو از بدنه و بيرون شهرداري قزوين و ارائه برنامه‌هاي آموزشي براي همکاران شهرداري قزوين از سياست‌هاي تدوين شده در اين دانشگاه است.
گفتني است؛ کار آموزشي در اين همايش توسط وليد بن علي استاد برتر سيستم هاي مديريت GIS  و عضو هيئت علمي دانشگاه شارجه انجام شد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط