چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۶/۲۰

شريف‌زادگان، دانشيار دانشگاه معماري و شهرسازي شهيد بهشتي:

حق انتخاب پيشه‌وران و اصناف در تاريخ شهرهاي اسلامي وجود داشته است

انتخاب مکان کسب و کار در تاريخ شهرهاي اسلامي در مناطق عمومي از طريق رأي گيري انجام مي‌شده و پيشه‌وران در اين زمينه حق انتخاب داشته‌اند.

دانشيار دانشگاه معماري و شهرسازي شهيد بهشتي گفت: انتخاب مکان کسب و کار در تاريخ شهرهاي اسلامي در مناطق عمومي از طريق رأي گيري انجام مي‌شده و پيشه‌وران در اين زمينه حق انتخاب داشته‌اند.
محمدحسين شريف زادگان در جريان ارائه مقاله خود با عنوان "مديريت شهري دوران اسلامي در فضاهاي اقتصاد شهري و توسعه و به کارگيري آن در شهرهاي امروز" در روز پاياني اجلاس مجمع شهر اسلامي در شهر قزوين افزود: امنيت اجتماعي، بازسازي محل کسب و کار، ارائه سياست رقابتي، نظافت و بهداشت، کمک به ماليات بندي، سرمايه گذاري و ايجاد مکاني براي حل و فصل اختلافات از ويژگي هاي شهرهاي اسلامي در زمينه فضاي کسب و کار بوده اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از تقليد صرف شهرسازان ايران از الگوهاي غير ايراني و غير اسلامي گفت: شهرهاي اسلامي از ديرباز از سه رکن اساسي مسجد جامع يا آدينه ، ارگ و بازار تشکيل مي‌شده‌اند و اين مهم در تمامي ادوار تاريخ تکرار شده است، اما اين عناصر امروزه در سيستم شهرسازي شهرهاي اسلامي فراموش شده است.
پايان پيام

تصاویر مرتبط