دوشنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۸

گنجي، مدير منطقه سه شهرداري قزوين:

تقاطع غيرهمسطح کابلي امام علي(ع) به زودي افتتاح مي‌شود

تقاطع غيرهمسطح کابلي امام علي(ع) با اعتبار 150ميليارد ريال به زودي با هدف اتصال مسير تند راه رينگ غربي شهر و بلوار باهنر به اتوبان قزوين - زنجان افتتاح خواهد شد.

 

 

مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: اميدواريم با توجه به سرعت عمليات عمراني، تقاطع غيرهمسطح کابلي امام علي(ع) با اعتبار 150ميليارد ريال تا پايان شهريور92 با هدف اتصال مسير تند راه رينگ غربي شهر و بلوار باهنر به اتوبان قزوين - زنجان افتتاح شود.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ ناصر گنجي که در برنامه تلويزيوني پيام شهر سخن مي‌گفت، افزود:عمليات عمراني تقاطع غيرهمسطح کابلي امام علي (ع) با هدف بهبود عبور و مرور شهري و اتصال مسير تند راه رينگ غربي شهر و بلوار باهنر به اتوبان قزوين - زنجان از سال 90 آغاز شده است.
وي بيان کرد: اين تقاطع کابلي شامل دو پل به عرض هر يک 13 متر و طول کلي آن 640 متر مي‌باشد و فاصله دو پل از يکديگر نيز چهار و نيم متر خواهد بود.
گنجي گفت: سازه طراحي شده آن از نوع کابلي و ماکزيمم ارتفاع آن 11 متر مي‌باشد و در اين پروژه معاونت فني عمراني شهرداري قزوين به عنوان ناظر به فعاليت مشغول است.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي منطقه سه شهرداري قزوين افزود: با توجه به بافت باز منطقه سه شهرداري قزوين پتانسيل بيشتري براي اجراي فعاليت‌هاي جديد و خدمات بهتر در اين منطقه وجود دارد.
گنجي با اشاره به برنامه‌هاي هفته بزرگداشت روز قزوين گفت: به همت شهرداري قزوين برگزاري جشنواره بزرگداشت روز قزوين استمرار خواهد يافت تا قزوين به جايگاه اصلي خود برسد.
وي با بيان اينکه برنامه‌هاي بزرگداشت روز قزوين در سال جاري نسبت به سال گذشته شاخص‌تر بود، بيان کرد: برگزاري اجلاس جهاني شهرهاي اسلامي و مسابقات بين‌المللي تريال به ميزباني شهر قزوين باعث شد اين شهر در سطح فراملي معرفي شود.
مدير منطقه سه شهرداري قزوين در ادامه بيان کرد: در راستاي تبديل شدن شهر قزوين به مقصد گردشگري ساماندهي ورودي‌هاي شهر قزوين در دستور کار اين مجموعه قرار گرفت تا دعوت‌کنندگي مناسبي از مسافران به شهر قزوين صورت گيرد.
اين مقام مسوول با بيان اينکه در سال جاري ساماندهي سه نقطه مختلف از اتوبان قزوين – زنجان در دستور کار قرار گرفت، افزود: تقاطع غيرهمسطح دريادلان کربلاي چهار اولين ورودي از سمت زنجان مي‌باشد که عمليات عمراني آن در حال انجام است.
وي افزود: عمليات عمراني سه ورودي شهر از اتوبان قزوين – زنجان در حال انجام است که با اتمام عمليات عمراني اين سه ورودي بار ترافيکي مهمي از شهر قزوين برداشته مي‌شود.
گنجي در ادامه با بيان اينکه در اجراي برخي از پروژه‌ها مشکلات هزينه و زمان تملک وجود دارد، گفت: پروژه شرق ملاصدرا از جمله پروژه‌هاي است که تملک آن بسيار هزينه و زمان برده است و در حال حاضر 85 درصد از اين پروژه تکميل شده است.
نصرتي افزود: پروژه شرق ملاصدرا در مراحل پاياني قرار دارد و با انجام تملکات اراضي باقي مانده اين پروژه، امسال شاهد بهره‌برداري اين بلوار خواهيم بود و با ورودي نخبگان و اتصال به شرق ملاصدرا يک تردد آسان از شمال به جنوب شهر قزوين صورت خواهد گرفت.
وي در خصوص اراضي بالاي اتوبان گفت: در اين خصوص کارگروهي با پيشنهاد شهرداري و استانداري قزوين در حال برگزاري است و تمام دستگاه‌هاي خدمات رسان در اين کارگروه حضور دارند.
گنجي اضافه کرد: از نظر شهرداري مشکلي براي اراضي بالاي اتوبان وجود ندارد اما ارائه خدمات زيرساختي با توجه به محدوديت اعتبار دستگاه هاي خدمات رسان با مشکلاتي مواجه است که اميدواريم با تمهيدات لازم اين مشکل حل شود.
وي گفت: اراضي وقفي بالاي اتوبان بستگي به طراحي استان دارد و رويکرد شهرداري قزوين در خصوص اين مهم حل مشکلات است و حل اين مشکل نياز به حمايت استاني دارد.
پايان پيام
 
 

 

تصاویر مرتبط