یکشنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۷

وزيري‌نزاد، مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

حضور نمايندگان يونيسف و اکو در سومين جشنواره بازي و اسباب بازي

نمايندگي سازمان‌هاي بين المللي يونيسف و اکو در جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز حضور مي‌يابند.

سعيد وزيري‌نژاد مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهر داري قزوين با اعلام برنامه هاي شاخص اين جشنواره افزود: موزه تاريخ ادبيات کودکان کشور که حاصل پژوهش هاي 50 ساله پژوهشگران اين حوزه مي باشد و مستندات خوبي از نقاط مختلف کشور جمع آوري کرده اند، در اين نمايشگاه ارائه مي شود.
وي با بيان اين مطلب که وسعت غرفه هاي بازي هاي رايانه اي نسبت به سال گذشته ده برابر شده است، گفت:نمايش 70 اسباب بازي قديمي بازسازي شده و در کنار اسباب بازي هاي قديمي با قدمت 60 تا 70 سال،ارائه 80 بازي بومي و محلي در اين جشنواره، برپايي نمايش هاي عروسکي استاني و کشوري و حضور  قصه گوياني از کشور هاي خارجي در روز هاي پاياني جشنواره از ديگر برنامه هاي اين جشنواره است.
وزيري نژاد هدف از برگزاري اين جشنواره را معرفي بازي هاي بومي محلي و سالم به کودکان و خانواده ها و تبديل قزوين به مقصد گردشگري عنوان کرد: معرفي بازي هاي کم خرج و بازي هاي سالم رايانه اي که خطرات روحي و رواني کمتري نسبت که به بازي هاي غربي دارند، اطلاع رساني براي انتخاب اسباب بازي هاي فکري و خلاقانه، فراهم کردن فضاي شور و نشاط اجتماعي براي کودکان و آشنا کردن کودکان با فرهنگ را از ديگر اهداف برگزاري آن دانست.
وي از حضور سفراي خارجي همراه خانواده هايشان در اين جشنواره خبر داد و افزود: مدير موزه اسباب بازي شانگ هاي و مدير جشنواره بين المللي کودکان کويت و مسئولاني از لبنان در اين جشنواره حضور مي يابند. همچنين قصه گوياني از کشور هاي کانادا، آذربايجان، هندوستان، عراق و بوسني به قصه گويي مي پردازند.
وي به دو برابر شدن فضاي جشنواره اشاره و خاطر نشان کرد: غرفه هاي فرهنگ رضوي، غرفه هاي بازي هاي رايانه اي و ديجيتالي، ايجاد فضا براي بازي کودکان، بخش بين الملل و برگزاري جشنواره دو قلو ها از برنامه هاي جديد مي باشد.
مديرعامل سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و با هماهنگي سپاه، کودکان محروم از ساير شهرهاي استان قزوين در نمايشگاه بازي و اسباب بازي حضور پيدا خواهند کرد.
وزيري‌نژاد بيان کرد: در حياط سعدالسلطنه براي بازي کودکان و نوجوانان 20 بازي بومي و محلي طراحي شده است که روزانه 2 بازي اجرا خواهد شد.
وي افزود: در جشنواره اسباب بازي موزه تاريخ و ادبيات در مجموعه نگارالسلطنه برگزار خواهد شد که در اين موزه اسباب بازي هاي کل کشور از زمان باستان تا زمان کنون به نمايش گذاشته خواهد شد و همچنين کتب درسي از زمان پهلوي تا زمان حاضر نيز به نمايش گذاشته خواهد شد.
وي با بيان اينکه رايزني‌ها براي حضور مهمانان خارجي ادامه دارد، افزود: کميته ترافيک به مسووليت مديرعامل سازمان حمل و نقل شهرداري قزوين؛ هماهنگي‌هاي لازم را در زمينه ترافيک انجام داده است.
وزيري نژاد از همکاري ديگر دستگاه هاي استان در جشنواره امسال نيز خبر داد و اظهار داشت: استانداري، کانون پرورش فکري کودکان کشور و استان، نيروي انتظامي، سازمان نوسازي و زيباسازي، حمل و نقل و ترافيک، روابط عمومي و صدا و سيما تعامل خوبي با سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در برگزاري اين جشنواره داشته اند.
وي در پايان علت تغيير زمان جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز از عيد نوروز به شهريور ماه را مصادف شدن برگزاري اين جشنواره با ايام فاطميه عنوان و خاطر نشان کرد: با بررسي هاي انجام شده و با توجه به اينکه جشنواره روز قزوين فرصت مناسبي براي برپايي جشنواره هاي اين چنين در معرفي بيشتر شهر قزوين مي باشد، برگزاري آن به شهريور ماه موکول شد و تا 4 سال آينده نيز در همين زمان برگزار خواهد شد.
پايان پيام

تصاویر مرتبط