یکشنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۷

نصرتي، شهردار قزوين:

مديريت شهري قزوين به دنبال همفکري با اصحاب رسانه‌ها است

مديريت شهري قزوين به دنبال همفکري با اصحاب رسانه‌ها است تا بتواند اقدامات تخصصي براي توسعه شهر قزوين را با دقت بيشتري برنامه‌ريزي و انجام دهد.

 

شهردار قزوين گفت: مديريت شهري قزوين به دنبال همفکري با اصحاب رسانه‌ها است تا بتواند اقدامات تخصصي براي توسعه شهر قزوين را با دقت بيشتري برنامه ريزي و انجام دهد و براي تحقق اين مهم برگزاري تور رسانه قزوين با عنوان " داستان يک شهر" در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در نشست خبري با نمايندگان رسانه‌هاي تهران که در تور رسانه قزوين حضور داشتند، افزود: تور رسانه روز قزوين با عنوان "داستان يک شهر" به ابتکار سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين براي اولين بار در ايام گراميداشت روز قزوين برگزار شده است.
وي در ادامه به نام گذاري روز قزوين اشاره کرد و گفت: يکي از دغدغه‌هاي اصلي شوراي اسلامي شهر و شهرداري قزوين، افزايش حس تعلق شهروندان به شهر در راستاي افزايش مشارکت شهروندان در اداره شهر مي باشد و با توجه به اين مهم و تحقق شعار مديريت متحد شهري، برگزاري برنامه هاي مختلف در روز قزوين در دستور کار مديريت شهري قرار گرفت.
وي با بيان اينكه 9 شهريور ماه به عنوان روز قزوين نامگذاري شده است، بيان كرد: با توجه به اينکه نقطه اوج يک شهر، پايتخت شدن آن است، 17 ربيع الاول روزي است که قزوين به عنوان پايتخت شيعي در دولت صفوي معرفي شد و با محاسبه و تبديل تاريخ قمري به شمسي، روز نهم شهريور ماه سالروز پايتخت شدن قزوين در دولت صفوي به عنوان روز قزوين انتخاب شد كه به منظور بزرگداشت اين روز به مدت يک هفته برنامه‌هاي مختلفي در شهر قزوين اجرا شده است.
وي با بيان اينکه رونق اقتصادي در آن زمان منجر به توسعه شهرسازي و معماري در شهر قزوين شد، بيان کرد: شهر قزوين منشاء الگو و شهرسازي کشور است.
شهردار قزوين افزود: دومين سال است که برنامه هاي متفاوتي در هفته بزرگداشت روز قزوين در حال اجرا است که امسال مهم‌ترين برنامه برگزاري اجلاس جهاني شهرهاي اسلامي در 9 و 10 شهريور ماه بود.
نصرتي گفت: در اين اجلاس دانشمندان علوم ديني و شهري و شهرداران و 130مهمان خارجي و نماينده سازمان ملل متحد در سازمان اسکان بشر حضور داشتند.
وي بيان کرد: با ميزباني شهر قزوين براي برگزاري اين اجلاس جهاني به مدت 2 سال دبيرخانه اين اجلاس در شهر قزوين است و اين فرصت خوبي براي ارتباط با کشورهاي اسلامي است.
شهردار قزوين به برگزاري همايش تجليل از مفاخر و چهره‌هاي ماندگار استان قزوين اشاره کرد و گفت: در دومين همايش تجليل از مفاخر و چهره‌هاي ماندگار استان قزوين از 19 نفر از افراد تاثيرگذار در سطح کشور تجليل شد و برگزاري اين همايش حداقل کار براي معرفي دانشمندان قزويني است.
وي بيان کرد: سومين سال است که جشنواره بازي و اسباب بازي با رويکرد بين المللي از 13 تا 23 در شهر قزوين برگزار مي‌شود.
نصرتي بيان کرد: به مناسبت هفته بزرداشت روز قزوين برنامه هاي متنوعي از جمله مسابقات بين المللي تريال و همايش پياده روي خانواده برگزار شده است.
در ادامه سعيد وزيري نژاد مديرعامل سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين گفت: اين برنامه با هدف بسترسازي براي حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران تاثير گذار رسانه ها در شهر قزوين و آگاهي از برند روز قزوين و نگارش و انتشار يادداشت ها، گزارش ها و اخباري پيرامون موضوع روز قزوين در دستور کار قرار گرفت.
وي انعکاس ملي رويدادهاي ايام روز قزوين در رسانه هاي ملي با حضور نمايندگان اين رسانه ها، آشنايي نمايندگان رسانه ها با ويژگي هاي تاريخي،فرهنگي و اجتماعي شهر قزوين و تبادل نظر و ديدار مديران شهري با نمايندگان رسانه هاي ملي براي بهبود نگاه رسانه ها به شهر قزوين را از ديگر دلايل برگزاري اين طرح دانست.
وزيري نژاد بيان کرد: 100 نفر از مديران، سردبيران، دبيران سرويس و خبرنگاران ارشد و عکاسان روزنامه هاي سراسري، خبرگزاري هاي ملي، سايت هاي مهم خبري و صداوسيما طي سه روز از شهر قزوين بازديد خواهند کرد و علاوه بر حضور در برخي برنامه هاي پيش بيني شده براي گراميداشت روز قزوين با تعدادي از آثار تاريخي و جاذبه هاي گردشي شهر قزوين آشنا خواهند شد.
وي گفت: از ميان آثاري توسط ميهمانان حاضر در اين تور منتشر مي شود جشنواره اي برگزار و به آثار برگزيده جوايزي اهدا خواهد شد.
در ادامه خبرنگاران در خصوص ارتباط مستمر براي خبرسازي دائمي از موقعيت گردشگري قزوين، ايجاد مراکز فروش در کنار آثار ميراث فرهنگي، استفاده از ظرفيت دانشجويان غيربومي سفيران گردشگري قزوين، استفاده از ظرفيت دانشجويان خارجي در قزوين، فرهنگ‌سازي بين شهروندان، توجه به زيرساخت‌ها، توجه به حريم آثار تاريخي، کمبود هتل و مراکز اقامتي، بهسازي سرويس بهداشتي در کنار آثار تاريخي، برگزاري تورهاي ارزان قيمت، دعوت از خبرنگاران خارجي، برگزاري جشنواره‌هاي مختلف، افزايش تبليغات در حاشيه اتوبان‌ها، توجه يه گردشگري طبيعت و توجه به جايگاه قزوين در جاده ابريشم پيشنهاداتي ارائه کردند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط