شنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۶

خالقي، رئيس کميته تريال کنفدراسيون دوچرخه‌سواري آسيا:

دوچرخه‌سواران صاحب‌نام خارجي در مسابقات بين‌المللي تريال قزوين حضور دارند

هفت دوچرخه‌سوار صاحب‌نام خارجي در مسابقات بين‌المللي جام پارس تريال قزوين حضور دارند.

رئيس کميته تريال کنفدراسيون دوچرخه‌سواري آسيا گفت: هفت دوچرخه‌سوار صاحب‌نام خارجي در مسابقات بين‌المللي جام پارس تريال قزوين حضور دارند.
 به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين و به نقل از خبرگزاري فارس؛ اصغر خالقي در نشست خبري نخستين دوره رقابت‌هاي بين‌المللي دوچرخه‌سواري تريال که با عنوان جام پارس به ميزباني شهر قزوين برگزار مي‌شود، افزود: در اين مسابقات هفت دوچرخه‌سوار صاحب‌نام خارجي از پنج کشور فرانسه، آلمان، استوني، اسپانيا و چين حضور دارند.
وي ادامه داد: براي اين رقابت‌ها از 20 نفر در رده سني بزرگسالان و 10 نفر در رده سني جوانان دعوت به عمل آمد که 22 نفر از آن‌ها اعلام آمادگي کردند.
رئيس کميته تريال کنفدراسيون دوچرخه‌سواري آسيا با اشاره به توانمندي‌هاي استان قزوين بيان کرد: در سال گذشته قرار بر اين بود تا رقابت‌هاي بين‌المللي دوچرخه‌سواري تريال در تهران برگزار شود که اين مهم به دلايلي تحقق پيدا نکرد که منجر به جريمه نيز شد.
خالقي اضافه کرد: ولي امسال با توجه به ظرفيت‌هاي استان قزوين متقاعد شديم اين رقابت‌ها به ميزباني اين استان برگزار شود که براي نخستين‌بار است در سطح ايران و آسيا برپا خواهد شد.
وي عنوان کرد: در مسابقات بين‌المللي جام پارس تريال قزوين سه نفر از بهترين دوچرخه‌سواران جهان حضور دارند که کلاس درس خوبي براي ساير دوچرخه‌سواران است.
دبير فدراسيون دوچرخه‌سواري کشور افزود: در گذشته شاهد آن بوديم که سالانه حداکثر سه مسابقه دوچرخه‌سواري در سطح کشور برگزار مي‌شد ولي امروز اين رقم افزايش چشم‌گيري داشته است.
خالقي بيان کرد: در سال 80 ليگ دوچرخه‌سواري آقايان در کشور اجرا شد، در سال 85 ليگ دوچرخه‌سواري بانوان به راه افتاد و در سال 86 بخش تريال فدراسيون دوچرخه‌سواري کشور ايجاد و راه‌اندازي شد که اين‌ها پيشرفت روزافزون اين رشته ورزشي در کشور را نشان مي‌دهد.
وي عنوان کرد: هم‌اکنون علاقمندان به بخش تريال در سطح کشور در حال فعاليت هستند و اين بخش رشد خوبي داشته است.
پايان پيام

تصاویر مرتبط