شنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۶

صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي:

چهره‌هاي ماندگار استان قزوين خدمات بسياري را به کشور ارائه کردند

استان قزوين خدمات بسياري را با داشتن مفاخر و چهره‌هاي ماندگار به کشور ارائه کرده است و اين براي مردم قزوين بسيار پرافتخار مي‌باشد.

 

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: استان قزوين خدمات بسياري را با داشتن مفاخر و چهره‌هاي ماندگار به کشور ارائه کرده است و اين براي مردم قزوين بسيار پرافتخار مي‌باشد چراکه قزوين زيرمجموعه‌اي از ايران بزرگ و افتخار آفرين است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ علي اکبر صالحي در دومين همايش تجليل از مفاخر و چهره هاي ماندگار استان قزوين افزود: چهره‌هاي شاخص در قزوين که در کشور تاثيرگذار بودند بسيار زياد است که مي‌توان به شهيدرجايي که نمونه‌اي از خدمتگذاري و حکمراني بود، مرحوم ابوترابي نمونه‌اي از انسانيت و انديشه پروري بود و شهيد بابايي نيز نمونه اي فتوت و جوانمردي بود اشاره کرد.
وي با اظهار اينکه عزت و سربلندي ايران در عرصه بين‌الملل نتيجه رهبري و درايت امام راحل و همت اين ملت بزرگ است، گفت: ايران در طول تاريخ همواره مبدا تحول بوده و اين امر نيز مورد اعتراف همگان بوده است و اين بزرگترين افتخار مردم ايران مي‌باشد.
صالحي با بيان اينکه مردم نواقص و ناکارآمدي دولتمردان را از دشمني و ناجوانمردي ديگران و از فشارهاي غيرقابل توجيه ديگران تفکيک کردند، بيان کرد: مردم اعتقاد دارند اين نواقص برطرف خواهد شد و هر دولتي مي‌آيد از دولت قبلي تجربه اندوخته و بهتر مي‌شود.
اين مقام مسوول گفت: با وجود همه نواقص و همه گرفتاري هايي که ناشي از بي تدبيري خود در داخل بوده يک موضوع روشن است و اينکه ما جهت را فراموش نکرده‌ايم و از جهت اصلي منحرف نشده‌ايم.
صالحي تأکيد کرد: به لطف الهي و همت مردم و انسجامي که بين دولت و ملت هست و اينکه دولت و اين نظام برآمده از اراده مردم است، آينده کشور تضمين شده و روشن است و خوشا به حال نسل هاي جديد که آينده اين کشور را مي‌بينند.
رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به اينکه در دوره قبل از اسلام، ايران بهره‌مند از تاريخي غني و تمدن ساز بود، افزود: تاريخ نويسان غربي مي‌گويند که ايران و امپراطوري آن زمان، امپراطوري بود که به دنيا حکمراني و اداره کشور را عرضه کرد.
 وي افزود: دوره بعد از اسلام نيز دوره انديشه پروري، تعميق و نشر اسلام بر دوش اين ملت بزرگ قرار گرفت و تاريخ نيز گواه اين ادعاست که نشر اسلام و عمق بخشيدن به باورهاي ديني و فلسفي ما مرهون بزرگان اين ديار است.
اين مقام مسوول افزود: اين انقلاب از آن زمان تا به امروز مورد چالش ديگران قرار گرفته زيرا دو عنصر مهم را در خود پرورانده و ايجاد کرده است و اين دو عنصر حکمراني و کشورداري و انديشه پروري، معرفت شناسي و جهان بيني جديد است.
صالحي اضافه کرد: قبل از اسلام اين ملت در حکمراني و کشورداري الگو بود و بعد از اسلام نيز افتخارش به انديشه پروري بود که اين دو عنصر در انقلاب اسلامي جاي دارد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط