سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۲

استقبال چند ده هزار نفري شهروندان قزويني از همايش پياده‌روي؛

قزوين همچنان پايتخت پياده‌روي جهان است

جمعه، هشتم شهريور ماه 1392 براي قزويني ها يک روز معمولي نبود. چرا که هزاران قزويني با حضور در همايش بزرگ پياده روي خانواده بار ديگر از عنوان زادگاهشان به عنوان پايتخت پياده روي جهان دفاع کردند.

 


نوجوان 12 ساله برنده خودروي پرايد مي‌خواهد جايزه اش را به خانواده اي نيازمند اهدا کند
شهروندان قزويني در کنار مقامات و مسئولين محلي مسير چهار کيلومتري دانشگاه آزاد اسلامي تا سينماي روباز بوستان باراجين را در حالي پيمودند که ده ها خبرنگار از رسانه هاي ملي و محلي از جمله شبکه سوم تلويزيون ايران نيز به پوشش لحظه به لحظه اين رويداد مي پرداختند.
رئيس فدراسيون ورزش‌هاي همگاني کشور:
قزوين همچنان پايتخت پياده روي جهان است
امير مجد آرا، رئيس فدراسيون ورزشهاي همگاني کشور در ايستگاه پاياني اين همايش در سينما تابستانه بوستان باراجين با تأکيد بر اين نکته که قزوين به عنوان پايتخت پياده روي جهان هنوز جايگاه خود را حفظ کرده است گفت: قزوين و شهروندان قزويني در ديد مردم دنيا و فدراسيون جهاني ورزش هاي همگاني، همچنان رتبه ي نخست را در خصوص مشارکت در بزرگترين همايش پياده روي را در اختيار دارند.
مجد آرا در حاشيه مراسم قزوين را مهد تمدن اسلامي و داراي قابليت هاي منحصر به فرد فرهنگي، هنري و سياسي عنوان و تصريح کرد: به طور حتم روز قزوين مي تواند در احياء و بازگويي تاريخ گران سنگ اين ديار که امروزه در حوزه ورزش همگاني نيز حرفي براي گفتن دارد، شاخص باشد.
نماينده مردم قزوين:
ظرفيت هاي قزوين در زمينه ورزش در حال شکوفايي است
داوود محمدي نماينده مردم قزوين، البرز و آبيک در خانه ملت نيز در اين مراسم ضمن پرشور ارزيابي کردن جمعيت حضور يافته در اين مراسم بيان کرد: ظرفيت هاي قزوين در بخشهاي مختلف و به ويژه ورزش، طي سال هاي اخير در حال شکوفايي بيشتري است و استقبال شهروندان از همايشهاي پياده روي که تاکنون برپا شده نشانه ي تأييد اين مهم است.
وي ورزش را ضامن سلامتي انسان برشمرد و گفت: جشنواره روز قزوين علاوه بر اينکه اهداف فرهنگي، گردشگري و اقتصادي دارد هدف والايي مثل ورزش و تندرستي ساکنين کهن شهر قزوين را نيز دنبال مي کند.
شهردار قزوين:
همايش پياده روي مهمترين رخداد ورزشي روز قزوين است
مسعود نصرتي، شهردار قزوين در اين مراسم مشارکت پرشور و چند هزار نفري شهروندان در همايش پياده روي را ارزشمند دانست و اين مهم را يکي از رخدادهاي شاخص دومين جشنواره روز قزوين اعلام کرد.
نصرتي در ادامه تأکيد کرد: توسعه ورزش همگاني در طول سال جزو برنامه هاي شهرداري قزوين بوده و سازمان فرهنگي ورزشي در اين بخش اقدامات زيادي به انجام رسانده و مي رساند.
وي تصريح کرد: طي 5 سال اخير شهر قزوين در حوزه ورزش همگاني به پيشرفتهاي زيادي رسيده و به نوعي شهرداري به وظايف خود در اين بخش عمل کرده است
داستان برنده خوش شانس پرايد
در پايان همايش پياده روي روز جمعه ، قرعه کشي يک دستگاه پرايد، 10 کمک هزينه سفر خانه خدا و 5 کمک هزينه سفر به کربلا نيز انجام شد  و در نهايت جايزه يک دستگاه خودروي پرايد به نازنين باروتي، نوجوان 12 ساله قزويني رسيد.
نازنين که به گفته ي خودش هر هفته در همايش هاي پياده روي شرکت مي کند به همراه مادرش در اين برنامه حضور يافته بود در گفتگو با خبرنگار روزنامه قزوين از تصميم خود مبني بر اهداي جايزه خود به يک خانواده ي نيازمند خبر داد.
حاشيه‌هاي رويداد استقبال چند ده هزار نفري
* برنامه صبح و نشاط شبکه سوم سيما،اين همايش را به طور مستقيم پوشش مي داد.
* ورزشکاران قزويني در رشته هاي مختلف باستاني، دوچرخه تريال، بومي و محلي توانمندي هاي خود را در حاشيه اين همايش به نمايش گذاشتند.
* حضور پر رنگ دوقلوها و چند قلوها در همايش پياده روي خانواده جالب توجه بود.
* بازار فروشندگان آب معدني، آب ميوه ، آش رشته و ديگر تنقلات در طول مسير همايش داغ و پر رونق بود.
* توزيع بروشورها، ويژه نامه هاي روز قزوين و آگهي هاي تبليغاتي در ابتدا و اواسط مسير در دستور کار قرار گرفته بود .
* فيکسچرهايي در اواسط مسير با مضمون محاسن حجاب نصب شده بود.
*در طول مسير به بانوان محجبه شاخه هاي گل سرخ هديه شد.
*به دليل استقبال گستره شهروندان از همايش طاهرخاني، معاون سياسي و امنيتي استاندار 10 کمک هزينه سفر حج عمره، محمدي نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي سه کمک هزينه سفر به خانه خدا و 10 دستگاه گوشي تلفن همراه و مسعود نصرتي شهردار قزوين نيز پنج کمک هزينه سفر به کعبه و 20 دستگاه دوچرخه به جوايز از پيش تعيين شده افزودند.
* آسمان آبي روز جمعه بر زيبايي پرواز نمايشي يک دستگاه پاراگلايدر بر فراز بوستان باراجين افزوده بود.
پايان پيام
 
 

 

 

تصاویر مرتبط