سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۲

پورزرندي، رييس شوراي سياستگذاري اجلاس شهر اسلامي:

هدف از برگزاري اين اجلاس، انعکاس ارزش‌ها و مظاهر اسلامي است

رييس شوراي سياستگذاري اجلاس شهر اسلامي در روز نخست اجلاس جهاني شهر اسلامي هدف از برگزاري مجمع شهر اسلامي را انعکاس ارزش‌ها و مظاهر اسلامي دانست.

پورزرندي رييس شوراي سياستگذاري اجلاس شهر اسلامي در مراسم روز اول اجلاس مجمع جهاني شهر اسلامي گفت: شکل گيري اين مجمع بر اساس يک سري از عوامل ضروري به وجود آمده است چرا که دور شدن از ارزش‌ها و معيار‌هاي اسلامي زنگ خطري جدي در تهديد ارزش هاي معماري در جهان اسلام است و اين فاصله در دراز مدت آسيب جدي برجاي خواهد گذاشت.
وي افزود: با توجه به هجمه گسترده و همه جانبه کشورهاي غربي به ضرر کشورهاي اسلامي، برگزاري اين نشست ها مي تواند به عنوان گامي مؤثر در جهت خنثي سازي اين توطئه ها به شمار رود.
معاون شهردار تهران بيان کرد: ارائه شاخص ها و چگونه شکل گرفتن شهرها با استفاده از فرهنگ اسلامي به شناخت دقيق از معيارهاي اسلامي نيازمند است.
وي افزود: محوريت مساجد به عنوان مرکز تمدن ديني نقش اساسي در سرنوشت افراد و افق حرکت آينده در همه کشورهاي اسلامي دارد و قرار گرفتن مساجد جامع در عمق بازارها و حمايت بازاريان از جنبش هاي اسلامي از شاخص هاي قابل توجه در اين موضوع است.
رئيس شوراي سياست گذاري اجلاس شهر اسلامي با بيان مهمترين ويژگي ها و دغدغه هاي اين اجلاس براي کاربردي شدن فعاليت هاي انجام شده گفت: تغيير نگرش معمول به شهر اسلامي ،تعريف جامع و فراگير از شهر اسلامي، تعيين مولفه هاي اقتصاد شهري، تدوين منشورهاي جامع نظريات نوين در شهر اسلامي و تعيين ساختار شهرهاي اسلامي و ارتباط با مراکز اقتصادي و جداکردن شهرهاي اسلامي از ديگر شهرها در بخش معماري و معيشت بايد مورد توجه همايش قرار گيرد.
پايان پيام

تصاویر مرتبط