سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۲

متن پيام معاون دبير کل سازمان ملل در آيين افتتاح اجلاس جهاني شهر

برگزاري اجلاس شهر اسلامي در پاييتخت پيشين ايران با اهميت است

سازمان ملل متحد براي ارتقاي کيفيت زندگي برنامه هاي مختلف، دستورالعمل هاي کاري و کمپين هاي مختلفي را راه اندازي کرده است. بعضي از آنها در جلسات رسمي به تاييد رسيده اند و برخي به پروژه هاي اجرايي تبديل شده اند.

اين تلاش ها يک رويکرد جهاني به مسائل مربوط به توسعه است اما برخي از آنها منطقه اي بوده يا با رويکردهاي خاص براي تمدن هاي پيچيده تر طراحي شده اند که مي توانند زمينه طرح هاي توسعه موثرتري را ايجاد نمايند.
تمدن اسلامي و جهان اسلام با داشتن جمعيت قابل توجه و موقعيت استراتژيک در ميان تمدن هاي جهان بدون شک يکي از مهم ترين تمدن هايي است که مي تواند نظر و اعتقادات را با جهانيان به اشتراک گذارد.
شهرهاي اسلامي با هويت خاص خود، هر کدام تجارب ارزشمندي در زمينه زندگي و اسکان دارند که واقعا مهم است. به عبارت ديگر، اين مجموعه متنوع از کشورهاي با ويژگي هاي متنوع، خود يک ميراث جهاني است.
من خوشحالم که کشورهاي مسلمان در حال همکاري با يکديگر و همچنين با UN-HABITAT براي تشکيل و برگزاري مجمع فوق العاده شهرهاي اسلامي هستند. علاوه بر اين، برگزاري اين رويداد در شهر قديمي قزوين، به عنوان يکي از پايتخت هاي قبلي ايران، ارزش بيشتري به اين رويداد افزوده است.
من اميدوارم که بيانيه نهايي اولين مجمع شهرهاي اسلامي در قزوين ،چشم انداز جديدي براي بهبود کيفيت اسکان، محيط زيست شهري و رفاه فراهم کند. و اين تلاش به عنوان مسيري براي دستيابي به اهداف UN-HABITAT محسوب شود که از طريق تدوين منشور اسکان در کشورهاي مسلمان و بهبود در رويکردهاي مديران شهري مورد استفاده قرار گيرد.
در پايان مي خواهم از همه شرکت کنندگان، شهردار محترم قزوين و رئيس شوراي شهر قزوين، شهرداران محترم و سفيراني که در اين رويداد با مشارکت ارزشمند خود شرکت کردند تشکر نمايم.
خوان کلاوس
معاون دبير کل سازمان ملل و مدير اجرايي برنامه اسکان بشر
 
پايان پيام

تصاویر مرتبط