9/1/2013

نخستين اجلاس جهاني شهر اسلامي در قزوين به کار خود پايان داد

نخستين اجلاس جهاني شهر اسلامي با تدوين و تصويب منشور مجمع در 12 بند و اهداء پرچم ويژه به شهردار کاظمين براي انتقال به عتبات عاليات( محل اجلاس بعدي) به کار خود در قزوين پايان داد.

نخستين اجلاس جهاني شهر اسلامي با تدوين و تصويب منشور مجمع در 12 بند و اهداء پرچم ويژه به شهردار کاظمين براي انتقال به عتبات عاليات( محل اجلاس بعدي) به کار خود در قزوين پايان داد.

  پس از دو روز سخنراني شهرداران و کارشناسان معماري و ساخت و سازهاي شهري و مديران سازمانهاي جهاني نخستين اجلاس جهاني شهر اسلامي با تدوين منشوري در 12 بند براي تعيين راهبردها براي اجلاس بعدي به کار خود در قزوين پايان داد.
  
در آخرين جلسه اين نشست که يکشنبه شب با حضور منوچهر حبيبي معاون عمراني استانداري و رئيس ستاد بزرگداشت روز قزوين، ابوالفضل طاهرخاني معاون سياسي امنيتي استانداري قزوين، مسعود نصرتي شهردار و ميهمانان خارجي و اعضاء شوراي اسلامي شهر در سالن کنفرانس شهرداري قزوين برگزار شد پس از جمع بندي ديدگاههاي کارشناسان بندهاي 12 گانه منشور تنظيم و تدوين شد.

همچنين پرچم ويژه مجمع براي انتقال به شهر کاظمين عراق محل برگزاري دومين اجلاس شهرهاي اسلامي توسط شهردار قزوين به شهردار کاظمين اهداء شد.

مسعود نصرتي در پايان اين اجلاس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: دو روز مجمع جهاني شهر اسلامي در قزوين برگزار شد و حضور دانشمندان علوم ديني و مديريت شهري و شهرداران پايتخت هاي کشورهاي اسلامي و اروپايي باعث شد که تنوع و ويژگيهاي بسيار بالايي را در اين دو روز داشته باشيم.
وي افزود: حدود47 سخنران در اجلاس مقاله ارائه کردند و با برگزاري پنج پنل تخصصي که نتايج آن اعلام شد در اين مجمع موفق شديم سندي را در 12 بند تنظيم کنيم و به تصويب اعضاء حاضر برسانيم و سال آينده 2015 قرار شد اجلاس در شهر کاظمين عراق برگزار شود که پرچم اجلاس به شهردار کاظمين تقديم شد.

استقرار دبيرخانه دائم اجلاس در قزوين

نصرتي بيان کرد: از ويژگيهاي اين اجلاس باقي ماندن مرکزيت دبيرخانه در ايران و شهرداري قزوين بود تا در هر دو سال در يک کشور برگزار شود.

وي تصريح کرد: از آنجا که هر ساله از از طريق اسکان بشر سازمان ملل متحد در سطح جهاني در هشت منطقه جوايزي به بهترين عملکردها و تجربه ها داده مي شد يکي ديگر از کارهاي ابتکاري اين اجلاس اين بود که تصميم گيري شد تا بهترين عملکرد اسلامي مورد قضاوت و داوري قرار گيرد و از طريق مجمع براي شهرهاي اسلامي جوايزي داده شود تا براي همه تاثيرگذاران در مديريت شهرها موثر باشد و ايجاد انگيزه کند.
 
تمرين برگزاري اجلاس هاي بين المللي

نصرتي در پاسخ به سوالي در خصوص اهميت کسب تجربه در اين اجلاس براي تداوم ميزباني هاي بزرگ بين المللي در آينده يادآور شد: اين اجلاس توان نيروهاي بومي استان را براي برگزاري نشست هاي جهاني مطرح کرد و اين مجمع شتابي به معرفي قزوين داد که شايد تا 10 سال اگر مي خواستيم قزوين را معرفي کنيم اين نتيجه را نمي گرفتيم در حالي که با اين حرکت قزوين با قرار گرفتن در همه شبکه هاي بين المللي صدا وسيما، خبرگزاريها و سايت ها مطرح شد.

اين مسئول اظهار داشت: اين اجلاس با عنوان شهر اسلامي کار جديدي بود که بايد آسيبهاي آن مشخص شود و استان قزوين تمرين خوبي کرد و با حمايت شخصيت هاي تاثيرگذار از جمله آيت الله باريک بين نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين، حجت الاسلام ابوترابي فرد نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي، احمد عجم استاندار، معاونان استاندار، مديران و معاونان دستگاههاي اجرايي، شهرداري، شوراي شهر، رسانه ها و همه کساني که به هر حال در کنار هم قرار گرفتند و يک اتحاد و همدلي صورت گرفت تا ميزباني به نحو مطلوبي صورت گيرد.
  

شهردار قزوين تصريح کرد: با تاکيد نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين به حوزه علميه براي همکاري و تعيين معيارها يک کاري که شايد به هماهنگي چند وزارتخانه نياز داشت در استان قزوين با همت و تلاش شبانه روزي همه مسئولان و دست اندرکاران و توسط شهرداري قزوين انجام شد که مي تواند جايگاه استان را ارتقاء بخشد.

در اين مراسم پرچم ويژه مجمع شهر اسلامي در مراسمي از سوي شهردار و رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين براي انتقال به عتبات عاليات تقديم شهردار کاظمين شد.


 

related images