دوشنبه ۱۳۹۸/۱۲/۰۵

حافظی:

طرح زیباسازی مخازن زباله برای بافت تاریخی تهیه شد

محمد اسماعیل حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: طرح زیباسازی مخازن زباله برای بافت تاریخی و طرح تیپ مخازن زباله پیاده رویی برای سطح شهر به سفارش سازمان مدیریت پسماند شهر قزوین تهیه و تکمیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ حافظی گفت: طراحی مبلمان­ های شهری در بافت های تاریخی از اصول و قواعد خاصی برخوردار است، زیرا همان طور که شکل­گیری آن ها اغلب نتیجه نیازهای اساسی جامعه و تغییرات آرام و در زمان طولانی است، عناصر و مبلمان ها و مجموعه های شکل دهنده آن نیز باید به تناسب دارای ویژگی های مختلفی همچون نقش انگیزی، تعادل، تناسب، اصالت و کیفیت های لازم باشد.

حافظی ادامه داد: طراحی مبلمان شهری از آنجا اهمیت مضاعف می یابد که این عناصر به عنوان قسمتی از مبلمان شهری نقش واسطی بین شهروندان و سیستم مدیریت پسماند را ایفا می کنند و لازم است در طراحی آن ها به نوع پسماند، فرهنگ اجتماعی بهره برداری از آن توجه کرد.

وی بیان کرد: از ویژگی های این پروژه می توان به افزایش کیفیت فضاهای شهری از طریق  بهبود وضعیت بهداشتی، توجه به هویت معماری و تاریخی شهر قزوین، طراحی یکپارچه شهری و کاهش آلودگی و بی نظمی های بصری، اشاره کرد.

این مسئول ادامه داد: از دیگر ویژگی های این پروژه می توان به نگهداری و جمع آوری پسماند و افزایش ضریب ایمنی و بهداشتی ماموران جمع‌آوری زباله، یه ویژه در حین تخلیه، اشاره کرد.

حافظی خاطرنشان کرد: اجرای طرح زیباسازی مخازن زباله برای بافت تاریخی و تهیه طرح تیپ مخازن زباله پیاده رویی برای سطح شهر علاوه بر  بهبود کارایی، عملکرد و کیفیت مخازن زباله و صرفه جویی های اقتصادی ناشی از افزایش عمر بهینه سطل های زباله، موجب  فرهنگ سازی و بهبود آموزش شهروندی در خصوص دفع بهداشتی پسماند در سطح شهر می شود.

پایان پیام.

 

تصاویر مرتبط