سه‌شنبه ۱۳۸۹/۱۱/۰۵

با مشاركت شهرداري و اتاق بازرگاني قزوين:

سمينار تخصصي" بازارسرمايه و ظرفيت هاي آن" در قزوين برگزارشد

سمينار تخصصي" بازارسرمايه و ظرفيت هاي آن" با مشاركت اتاق بازرگاني بازرگاني و صنايع و معادن استان قزوين و شهرداري قزوين و با حضور سرمايه گذاران، توليدکنندگان و بازرگانان برگزارشد.

 سمينار تخصصي" بازارسرمايه و ظرفيتهاي آن" با مشاركت اتاق بازرگاني بازرگاني و صنايع و معادن استان قزوين و شهرداري قزوين و با حضور سرمايه گذاران، توليدکنندگان و بازرگانان و مشاور اقتصادي شهردار و رئيس هيات عامل بانك شهر در استان قزوين در سالن اجتماعات قائم منطقه 2 شهرداري  برگزارشد.

  
*سرچمي ،رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن قزوين:
 
توسعه و رونق اقتصاد در گروي مديريت بازار سرمايه است
 
حبيب الله سرچمي، رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن قزوين در سمينار تخصصي " بازار سرمايه و ظرفيت هاي آن " که با حضور سرمايه گذاران، توليدکنندگان و بازرگانان در سالن اجتماعات قائم منطقه 2شهرداري قزوين برگزار شد گفت: با توجه به اجراي طرح تحول اقتصادي ، نمي دانيم جريان سرمايه در كشور به كدامين سو خواهد رفت.
سرچمي افزود: در حال حاضر صاحبان سرمايه هاي خرد و كلان در ترديد هستند و به علت نوسانات در بازار خريد وفروش مسكن و طلا ، بورس و... با تنگناهايي مواجه شده اند.
وي با اظهار اينكه سهام شركت هايي كه در بورس هستند به راحتي قابل خريد و فروش است ، افزود: هنوز بازارسرمايه كشور به بازارهاي سرمايه جهاني مرتبط نيست.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن قزوين اظهار كرد: با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها بايد بازار سرمايه سمت و سوي مدوني پيدا کند و بدانيم سرمايه شخصي خود را چگونه مديريت کنيم.
سرچمي افزود: شايد مديريت سرمايه هاي خرد و کلان کمي سخت و دشوار باشد اما اگر بخواهيم سرمايه گذاري در کشور شکل منظم و مدوني پيدا کند بايد بتوانيم از اين ابزار براي توسعه اقتصادي و سرمايه گذاري در کشور استفاده  بيشتري کنيم.
وي تصريح کرد: بازار سرمايه بخش مهمي از بازارهاي مالي در جهان محسوب مي شود و براي واحدهاي صنعتي، دولتها تعيين کننده و نقش آفرين است.
 رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن قزوين يادآور شد: متاسفانه در کشور سازمان يا تشکل خاصي براي مديريت بازار سرمايه وجود ندارد تا با هدايت آن افراد با اطمينان وارد بازار شوند و به  سود مناسب برسند.
 وي سردرگمي در مديريت سرمايه را از مشکلات موجود دانست و گفت: اين موضوع بانکها را نيز با چالش مواجه کرده و اجازه نداده تا سرمايه در گردش بانکها با آرامش و سهولت بيشتر به گردش درآيد و به اقتصاد جامعه کمک کند.
 سرچمي افزود: سرمايه به منزله کالاست و اگر به داخل کشور متکي و محدود باشد جامعيت نخواهد داشت در حاليکه بازارهاي سرمايه در جهان به هم متصل و مربوط است که ما از آن محروميم لذا ضروري است تا با جهان لينک شويم و ظرفيت خود را افزايش دهيم.
 وي اظهار اميدواري کرد: با تغيير نگرش به مديريت بازار سرمايه از اين منابع مالي در جهت توسعه و رونق اقتصاد استان و کشور استفاده شود.
 
*دكتر بهداد سلامي، عضو شرکت سرمايه گذاري آواي آگاه:
هدف بازار سرمايه زمينه سازي و بستر سازي براي تحقق سرمايه گذاري است
 
در ادامه اين سمينار تخصصي ، دكتر امير بهداد سلامي، عضو هيئت مديره شرکت مشاوره سرمايه گذاري آواي آگاه گفت: هدف بازار سرمايه زمينه سازي و بستر سازي براي تحقق سرمايه گذاري است که توجه به آن مي تواند نيازهاي نقدينگي بخش هاي مختلف را به صورت هدفمند تامين کند. 
وي خاطرنشان کرد: اوراق بهادار، سهام شرکتها و اوراق مشارکت از جمله راه هاي تامين نيازهاي مالي است که با اقبال مردم هم روبرو شده است.
 
سلامي با بيان راهکارهاي انتخاب سهام هاي سودآور تصريح کرد: در انتخاب سهام بايد به درصد نقدينگي، شناور بودن، ترکيب سهامداران، سودآوري، ثبات نسبي سودآوري، تقسيم سود، بافت مالي شرکت، انتشار اخبار و تاريخ پرداخت سود توجه کرد تا بتوان از سود مناسب بهره برد.
عضو هيئت مديره شرکت مشاوره سرمايه گذاري آواي آگاه درادامه در خصوص اوراق مشاركت ، شراكت در سود پروژه، تعريف بورس، سهام، بورس اوراق بهادار و ويژگي هاي آن، مزاياي بورس اوراق بهادار از ديدگاه خردوكلان ، راه هاي ورورد به بورس و استفاده از مشاوران اقتصادي، عوامل مهم در انتخاب سهام، تركيب سهامداران ، ازرش ويژه سهام ، فرابورس و... توضيحاتي ارايه كرد.
 
*امين داور، مديرعامل شرکت سرمايه گذاري آواي آگاه:
 
پنج دوره بورس كشور داري ويژگي هاي خاصي بوده است
 
محمد يوسف امين داور، مديرعامل شرکت سرمايه گذاري آواي آگاه هم در خصوص تاريخچه بازار سرمايه و بازارهاي مرتبط با گفت: پنج دوره در بورس كشور داشته ايم كه هركدام داري ويژگي هاي مثبت و منفي خاصي بوده است.
امين داور با اظهار اينكه بازار بورس ، بازار طلا ، بازار زمين ، بازار اوراق مشاركت به عنوان مكمل يكديگر عمل مي كند، افزود: در دوره اول بورس از سال 68 تا 72 بدنه كارشناسي بورس به دليل نوپا بودن بسيار ضعيف بود.
وي ادامه داد : در دوره دوم و در سال73 و 74مردم به بورس اقبال كردند كه ايجاد حباب خطرناكي كرد و اثرات زيان باري براي اقتصاد ايجاد كرد، در سال 75 تورم 50 درصدي بوجود آمد كه در نهايت منجر به تعديل سياست اقتصادي آزاد در كشور شد.
مديرعامل شرکت سرمايه گذاري آواي آگاه افزود: در دور سوم با حضور دكتر عبده و با راه اندازي سايت بورس و بورس مراكز استانها شاهد تحول گسترده اي در كشور بوديمدر اين زمان قيمت نفت خام ، طلا ، مس و موادغذايي چندبرابر شد.
امين داور تصويب قانون جديد بورس ،جدا شدن نهاد ناظر ومجري و تركيدن حباب مسكن در امريكا و كاهش يك چهارمي قيمت نفت را از ويژگي هاي دوره چهارم بورس در كشور دانست و افزود: ايجاد صندوق هاي سرمايه گذاري و ورود شركت همراه اول ، مخابرات و شكل گيري فرابورس از شاخصهاي دور پنچم بورس است.
 
 
*مهدي طحاني، رئيس هيات مديره شرکت سرمايه گذاري آواي آگاه:
هدف صندوق سرمايه گذاري جمع آوري وجوه خرد و سرمايه گذاري است
 
مهدي طحاني، رئيس هيات مديره شرکت سرمايه گذاري آواي آگاه نيز در اين سمينار در خصوص قوانين صندوق هاي سرمايه گذاري سخنراني كرد و گفت: عمر فعاليت قانوني شركتهاي سرمايه گذاري در كشور ما حداكثر 10 ماه است.
طحاني افزود: صندوق هاي سرمايه گذاري به عنوان نمايندگان افرادي كه در بانك ها پذيره نويسي مي كنند در كارها و امورات مختلف سرمايه گذاري كرده و سودشان را مي گيرند و وقتي پشيمان شوند، حداكثر در 7 روز كاري مي توانند پولشان را پس بگيرند.
وي ادامه داد: در ايران 4نوع صندوق سرمايه گذاري و در ايلات متحده امريكا 2 هزارنوع صندق وجود دارد كه هدفشان جمع آوري وجوه خرد مردم و سرمايه گذاري و خريد مشخص اوراق بهادار ، سپرده هاي بانكي ، اوراق مشاركت و پروژ هاي ساختماني است .
رئيس هيات مديره شرکت سرمايه گذاري آواي آگاه در ادامه در خصوص اركان صندوق سرمايه گذاري ، اجزاي آن ، تضامين ، بازدهي ، مزاياي استفاده ، كاهش ريسك ، نقدينگي آني، قدرت مانور سرمايه هاي جذب شده توضيحاتي براي حاضرين ارايه داد.
 
پايان پيام  

تصاویر مرتبط