شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۰۲

قافله باشی،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین:

مکتب موسیقی قزوین احیا شود

قافله باشی،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار احیای مکتب موسیقی قزوین توسط انجمن موسیقی و متولیان فرهنگی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛مهدیه سادات قافله باشی در  شب نشست موسیقی و هنر با موضوع مکتب موسیقی قزوین در عهد صفوی، گفت: این شب نشست اتفاق بسیار مبارکی است که امیدواریم منجر به شناخته شدن مکتب موسیقی قزوین شود.

وی اظهار کرد:حضور پرشور شهروندان و هنردوستان در این شب نشست بیانگر آن است که برغم افزایش روزافزون موسیقی های عجیب و گوش خراش، همچنان موسیقی اصیل و سنتی ایران جایگاه ویژه ای برای ما دارد.

قافله باشی اضافه کرد: متاسفانه مکتب موسیقی قزوین و نام هنرمندان بزرگی نظیر جناب خان قزوینی،اقبال و عارف قزوینی بدلیل بی مهری و کم کارهایی فرهنگی مغفول مانده است که امیدواریم به همت مسوولان انجمن موسیقی شاهد احیای این مکتب در سطح کشور باشیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار برگزاری برنامه شب نشست موسیقی و هنر بطور مستمر در طی سال شد.

وی افزود:استفاده از ظرفیت های انجمن های تخصصی یکی از سیاست های شورای  پنجم شهر قزوین است، این شب نشست حاصل این سیاست می باشد

قافله باشی اظهار کرد:۱۱۰ برنامه فرهنگی،اجتماعی و ورزشی برای گروه های سنی مختلف با ذائقه های متفاوت از دوم الی ۹ شهریور در سطح محلات شهر قزوین و نواحی منفصل شهری برگزار می شود .

وی خاطرنشان کرد: قزوین این دیار کهن مینودری با وجود آثار فاخر فرهنگی فراوان،بزرگان و عالمان برجسته و طبیعت بکر بسیار زیبایش همچنان در سطح کشور ناشناخته است .

قافله باشی بیان کرد: شما شهروندان بعنوان دلسوزان واقعی و صاحبان اصلی شهر قزوین می توانید در فضای مجازی در هفته فرهنگی قزوین با دو هشتک  هفته فرهنگی قزوین و قزوین شاداب نزدیکترین مقصد مجموعه مدیریت شهری را در معرفی هر چه بیشتر شهر قزوین آئینه تاریخ تمدن یاری کنید.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط