پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۱/۰۸

حمادی، سرپرست گروه آئینی میسان استان خوزستان:

دومین جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی، تاثیر بسزایی در حفظ اصالت اقوام ایرانی دارد.

حمادی،سرپرست گروه آئینی میسان استان خوزستان گفت:دومین جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی، تاثیر بسزایی در حفظ و احیای هویت و اصالت اقوام ایرانی دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛باسم حمادی در دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی افزود:قزوین از جمله شهرهایی است که توانسته با برگزاری این جشنواره اقوام مختلف ایرانی را گرد هم آورده و آداب و رسوم قومیت‌ها را به  گردشگران معرفی کند.

وی اظهار کرد:برگزاری چنین جشنواره‌هایی تاثیر بسزایی در حفظ و احیای هویت و اصالت اقوام ایرانی دارد و می‌تواند از فراموش شدن سنت‌ها جلوگیری نماید.

حمادی اضافه کرد:با وجود این که قزوین وسعت کمی دارد، در دوره صفویه پایتخت کشور بوده و این مهم موجب شده آثار تاریخی ثبت شده‌ این شهر از اصفهان بیشتر باشد که همین ظرفیت‌ خوبی برای رشد عرصه گردشگری است.

سرپرست گروه آئینی میسان استان خوزستان افزود:قزوین آثار تاریخی دیدنی مانند سرای سعدالسلطنه دارد که در کشور و حتی خاورمیانه بی‌نظیر است. این آثار باید به همه گردشگران شناسانده شود تا انگیزه و رغبت آن ها برای سفر کردن به شهر فوق دوچندان گردد.

حمادی بیان کرد:جاذبه‌های طبیعی مانند الموت دارد که در نوع خود مثال‌زدنی است و می‌طلبد برای توسعه صنعت گردشگری این شهر، جاذبه‌های فوق بیشتر به مسافران داخلی و خارجی معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد:در خوزستان زندگی شهرنشینی، روستایی، بادیه‌نشینی و حرنشینی است، که ما در این جشنواره، سبک و سیاق حرنشینی یا همان سیاه چادرها را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشتیم و در آن برنامه‌های آئینی با هدف شناساندن فرهنگ و سنن استان به علاقه مندان اجرا می‌شود.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط