چهارشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

رشوند آوه عنوان کرد:

معرفی پروژه های موفق سازمان نوسازی و بهسازی در حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور

علی اصغر مونسان ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور از غرفه سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران بازدید به عمل آورد.

آرش رشوند آوه ، مدیرعامل سازمان نوسازی  شهر قزوین با اعلام این خبر گفت : ضمن بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ، پروژه مرمت و احیای مجموعه تاریخی سعدالسلطنه به عنوان برزگترین کاروانسرای درون شهری و سرپوشیده ایران در قالب یک پروژه مشارکتی بین صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور و شهرداری قزوین معرفی شد.

وی افزود : اجرای طرح مرمت و احیای مجموعه تاریخی سعدالسلطنه ، پروژه ای موفق در زمینه اقتصادی و گردشگری در سطوح شهری ، منطقه ای و ملی بوده و به یک الگوی شایسته برای احیاء بناها و اماکن تاریخی در کشور تبدیل شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از معرفی خدمت الکترونیکی فراهم شده برای شهروندان و گردشگران جهت معرفی فضاهای تاریخی احیا شده توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین خبر داد.

وی ادامه داد : تور مجازی بناهای تاریخی ، یک امکان اینترنتی برای افراد است که از طریق آن می توانند تصاویری 360 درجه از بناها و فضاهای تاریخی در دست بهره برداری مانند:مجموعه تاریخی سعدالسلطنه ، حمام قجر ، خیابان سپه به عنوان اولین خیابان ایران ، مسجد جامع و... مشاهده نمایند و سفری مجازی به این جاذبه های گردشگری داشته باشند.

لازم به ذکر است ، مونسان در این بازدید از موفقیت پروژه مرمت و احیای مجموعه تاریخی سعدالسلطنه تقدیر کرد و ضمن تاکید بر معرفی فضاهای تاریخی به صورت مناسب و جذب گردشگر از طریق تورهای مجازی اظهار امیدواری کرد چنین طرح های باارزشی ، مورد توجه سایر شهرها در احیای اماکن تاریخی قرار گیرد.

تصاویر مرتبط