شنبه ۱۳۹۶/۰۴/۳۱

نصرتي، رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده‌ابريشم:

مستند جاده ابريشم از شبکه ملي CCTV کشور چين پخش مي‌شود

مسعود نصرتي، شهردار قزوين، رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده‌ابريشم گفت: مجمع جهاني شهرهاي جاده‌ابريشم آمادگي مشارکت و همکاري با گروه مستندساز شبکه CCTV از کشور چين را دارد تا مستند جاده ابريشم از شبکه ملي CCTV کشور چين پخش شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در ديدار با گروه مستندساز شبکه CCTV از کشور چين افزود: کشور چين و ايران با هم مي توانند با اقتدار زمينه هاي توسعه گردشگري، اقتصادي و فرهنگي را فراهم کنند.

وي با بيان اينکه کشور چين اصلي‌ترين قطعه پازل در مسير جاده ابريشم است، گفت: 44 شهر از کشور جمهوري‌خلق‌چين در مسير جاده‌ابريشم قرار گرفته است که با همکاري سفيران جوان مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم در تلاش هستيم تا تعامل سازنده‌اي بين همه شهرهاي عضو مجمع ايجاد کنيم.

نصرتي با اشاره به فعاليت هاي اتحاديه شهرهاي آبي و خاکي جاده‌ابريشم در کشور چين افزود: ?? شهر از ?? کشور در مسير جاده‌ابريشم جزو هيأت مؤسس اتحاديه همبستگي جاده‌ابريشم هستند و شهر قزوين هم به نمايندگي از جمهوري‌اسلامي‌ايران در اين جايگاه قرار دارد.

وي بيان کرد: از مهمترين دستاوردهاي يازدهمين اجلاس بين‌المللي شهرداران جاده‌ابريشم، تأسيس دبيرخانه دائمي مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم با همراهي سازمان ملل متحد و پيام دبيرکل و موافقت قائم مقام دبيرکل در شهر قزوين به عنوان مرکز جهاني شهروندان جاده‌ابريشم بود.

شهردار قزوين افزود: مستند جاده‌ابريشم مي‌تواند نقش مهمي در معرفي پتانسيل‌هاي بالاي شهرهاي در مسير جاده‌ابريشم به مخاطبان خود ايفاء کند.

کارگردان گروه مستند ساز شبکه CCTV از کشور چين نيز در اين ديدار گفت: همه اعضاي اين گروه علاقه خاصي به ايران دارند و اميدواريم روابط فرهنگي اين 2 کشور گسترش يابد.

وي با بيان اينکه قرارگيري مجمع جهاني شهرهاي جاده‌ابريشم در قزوين، به اين شهر هويت جهاني بخشيده است، گفت: اميدواريم از طريق اين مستند بتوانيم شهرهاي در مسير جاده‌ابريشم را به جهانيان به خوبي معرفي کنيم.

اين کارگردان بيان‌کرد: از طريق اين مستند مردم چين با شهر‌هاي ايراني جاده‌ابريشم آشنا خواهند شد و اين مهم يک فرصت براي ورود سرمايه‌گذاران چيني به جاده‌ابريشم ايران است.

در پايان اين ديدار تهيه‌کننده گروه مستند‌ساز شبکه CCTV از کشور چين هديه‌اي به شهردار قزوين تقديم و همچنين شهردار قزوين نشان شهروند قزويني را به تهيه کننده گروه مستند ساز شبکه CCTV اهداء کرد.

گفتني است؛ گروه مستند جاده‌ابريشم از شبکه ملي CCTV چين قصد دارد اين مستند را با همکاري شهرهاي قزوين، کاشان، اصفهان و يزد با هدف معرفي ظرفيت‌هاي فرهنگي، گردشگري و اقتصادي جاده‌ابريشم ايران به مردم کشور چين تهيه و توليد کند.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط