چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۳/۳۱

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين:

کانال آب قزوين جان 2 مرد را گرفت

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: کانال آب قزوين جان 2 مرد 27 و 38 ساله را گرفت.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ذوالقدر افزود: در تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 14 و 57 دقيقه روز سه شنبه 30 خرداد ماه سال 1396 از غرق شدن 2 نفر در يکي از انشعابات فرعي کانال آب نجف آباد قزوين خبر داده شد که ستاد فرماندهي اين سازمان بي درنگ آتش نشانان ايستگاه هاي شماره چهار، پنج، هفت و 2 را به محل حادثه رهسپار کرد.

وي افزود: در جريان اين حادثه ابتدا يک پسر بچه 7 ساله در کانال آب سقوط مي کند و در ادامه به منظور نجات وي از درون کانال، پدر اين کودک و يک نفر ديگر وارد آب شده و با موفقيت در خارج کردن اين پسر بچه از داخل جريان متلاطم اين قسمت از کانال آب، متاسفانه هر 2 نفر خود در جريان شديد آب گرفتار مي شوند.

ذوالقدر با اشاره به اينکه قبل از رسيدن کارکنان اين سازمان، کودک 7 ساله و شخص کمک کننده حدوداً 27 ساله، توسط مردم و اهالي از آب خارج و تحويل عوامل اورژانس شده بودند، افزود: نيروهاي تخصصي امداد و نجات و غواصان سازمان آتش نشاني بلافاصله پس از رسيدن به محل با رعايت اصول ايمني وارد آب شده و جسم بي حرکت آخرين نفر باقي مانده در آب (پدر کودک) را از جريان شديد و متلاطم کانال آبرساني خارج و پس از انتقال آن به خشکي، عمليات حيات بخشي را به سرعت آغاز کردند.

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين افزود: نيروهاي عملياتي و امدادگران اورژانس بي درنگ و در طول مسير اعزام به مراکز درماني نسبت به انجام عمليات احياء و حيات بخشي اقدام کرده اما متاسفانه با تلاش و زحمات فراوان کادر درماني اورژانس و امدادگران به منظور حيات بخشي، فوت هر 2 نفر (شخص کمک کننده و پدر کودک) در يکي از مراکز درماني قزوين تائيد و تنها کودک 7 ساله دچار مصدوميت شده از اين حادثه جان به در مي برد.

اين مقام مسوول با اشاره به اينکه در هفت روز گذشته سه نفر جان خود را در کانالهاي آبياري اطراف قزوين از دست داده اند و نيز هر ساله تعدادي از شهروندان و ميهمانان بعلت شنا کردن در کانال‌هاي آبرساني کشاورزي جان خود را از دست مي دهند، افزود: کانالهاي آب اطراف شهر قزوين، فشار و جريان شديدي دارند و حتي آشنا بودن کامل به فن شنا نمي تواند دليلي براي شنا کردن در اين کانال‌ها ،که سطح آب به ظاهر ساکني دارند باشد.

وي از تمامي شهروندان درخواست کرد: از نزديک شدن به سراشيبي مجاور کانالها که با کوچکترين لغزش مي تواند منجر به سقوط در جريان شديد آب شود خودداري کنند و به هيچ وجه در کانال‌هاي آب شنا نکنند و از نزديک شدن کودکان به کانال‌ها بشدت جلوگيري کنند.

ذوالقدر با اشاره به اينکه کانال آب قزوين 94 کيلومتر مسير اصلي و هزار و 100 کيلومتر مسير فرعي دارد، تصريح کرد: انتظار داريم عموم مردم و به خصوص جوانان در اين رابطه احتياط کامل را بعمل آورند تا با پيشگيري از وقوع چنين حوادثي شاهد از دست دادن جان شهروندان نباشيم.

پايان پيام 

 

تصاویر مرتبط