سه‌شنبه ۱۳۹۶/۰۳/۳۰

علمي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين:

ساختمان جديد شهرداري و شوراي اسلامي قزوين از 60 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است

سيد محمد علمي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين گفت: پروژه ساختمان جديد شهرداري و شوراي اسلامي شهر قزوين از 60 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است و تاکنون 35 ميليارد تومان براي ساخت اين پروژه هزينه شده است.

به گزارش روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين؛ علمي افزود: احداث ساختمان شهرداري و شوراي اسلامي شهر قزوين به منظور استقرار معاونت‌ها و مديريت سازمان‌هاي وابسته در يک مجتمع به جهت تسريع در امور اداري مراجعه کنندگان و کاهش اتلاف وقت شهروندان در مراجعه به شهرداري و همچنين کاهش هزينه هاي حمل و نقل در دستور برنامه کاري شهرداري قزوين قرار گرفته است.

وي ادامه داد: از سوي ديگر با توجه به لزوم هماهنگي و يکپارچگي واحدهاي خدماتي شهرداري در زمان بحران، متمرکز کردن سازمان‌ها و واحدهاي خدمات‌رسان در يک ساختمان ضروري و لازم به شمار مي‌آمد.

معاون فني و عمراني شهرداري قزوين با اعلام اينکه پس از مطالعات و بررسي‌هاي لازم در چندين نقطه از شهر در نهايت بلوار مطهري مناسب‌ترين مکان براي احداث ساختمان جديد شهرداري و شوراي اسلامي شهر معرفي شد، بيان کرد: موضوع اجراي اين پروژه در اواخر سال 89 بر اساس تفاهمنامه‌اي با شرکت سازندگي انصار کليد خورد و در اوايل سال 1390 قرارداد آن منعقد  و تعداد 6 بلوک در زميني به مساحت حدود 7هزارمترمربع با زيربنايي بالغ بر 30هزار مترمربع احداث شد.

اين مقام مسوول گفت: اسکلت پروژه از نوع فلزي و پيچ مهره‌اي طراحي شده که با توجه به طرح ارائه شده شامل ساختمان شورا و 2 برج 14 طبقه و يک ساختمان 6 طبقه مياني و يک آمفي تئاتر است.

علمي تصريح کرد: در سال 1393 به منظور اصلاحاتي بر روي تاسيسات، نما و معماري ساختمان، طرح اوليه پروژه مورد بازبيني قرار گرفت و با توجه به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص استفاده از نماي ايراني اسلامي در سطح کشور، مسوولان ذيربط بر آن شدند تا نماي ساختمان با معماري ايراني اسلامي تطابق داده و همسو با سياست اجراي معماري ايراني اسلامي اجرا شود.

معاون فني و عمراني شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: پس از تصويب و ابلاغ تغييرات ياد شده فوق، عمليات اجرايي پروژه با حفظ سياست قبلي اما با تفکر جديد، دوباره سرعت دوچندان گرفت و با توجه به حضور تمام وقت کارشناسان و مديران مربوطه، اکنون عمليات اجراي آن باسرعت مناسبي درحال اجراست.

علمي با اظهار اينکه با ياري خداوند متعال و فراهم بودن شرايط مرحله يک آن بزودي به پايان رسيده و تا نيمه دوم سال 96 افتتاح و به بهره‌برداري برسد، افزود: اجراي عمليات تاسيسات برقي اين پروژه 98 درصد پيشرفت دارد و اجراي عمليات تاسيسات مکانيکي در مراحل پاياني قرار دارد.

 پايان پيام

 

تصاویر مرتبط