شنبه ۱۳۹۶/۰۲/۲۳

منتظري، مديرعامل سازمان پسماند شهرداري قزوين:

مشکل آبگرفتگي در شهر قزوين بي‌توجهي به اصلاح و تکميل شبکه آب‌هاي سطحي شهر است

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان پسماند شهرداري قزوين گفت:مشکل آبگرفتگي در شهر قزوين بي‌توجهي به اصلاح و تکميل شبکه آب‌هاي سطحي شهر است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين المل شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: حل مشکلات عمراني سطح شهر در جلوگيري از آبگرفتگي معابر به ويژه در مناطق مرکزي و جنوبي شهر حائز اهميت است و عوامل و کارشناسان مناطق سه گانه و سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين پس از هر بارش اين مشکلات را شناسايي کرده و ضرورت دارد حل و اصلاح آن در برنامه عمراني مناطق در سال96 وقرار گيرد.

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان پسماند شهرداري قزوين با بيان خبر فوق و با توجه به بارندگي‌هاي اخير افزود: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسي استان قزوين تمامي عوامل ستادي و عملياتي اين سازمان بصورت آماده باش بوده و نقاط حادثه خيز درون شهر به کنترل در خواهد آمد تا آن‌جا که هيچ گونه آبگرفتگي جدي که شهروندان را با مشکل روبرو کند گزارش نگرديد .

وي عمده مشکل آبگرفتگي در سطح شهر را حاصل مشکلات عمراني در معابر و عدم توجه به اصلاح و تکميل شبکه آب‌هاي سطحي شهر دانست و يادآور شد: نقاط حادثه خيز شناسايي و با اولويت بندي در سال 96رفع مشکل خواهد شد.

وي با اشاره به برخي اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبني بر آبگرفتگي منازل و واحدهاي صنفي در سطح شهر تصريح کرد: اين اخبار کذب بوده و واقعيت ندارد .

منتظري با اشاره به اين نکته که تنها مرجع اطلاع رساني و پخش خبر در حوزه پسماند " روابط عمومي " اين سازمان است، تصريح کرد: بعضي آبگرفتگي ها در نقاطي از معابر جنوبي شهر حاصل از خروج آب از منهول‌هاي فاضلاب شهري است که تمام آن ها بصورت مصور به شرکت آب و فاضلاب منعکس تا کار کارشناسي لازم صورت پذيرد .

مديرعامل سازمان پسماند شهرداري قزوين گفت: در بارندگي‌هاي اخير تمامي ايستگاه‌هاي خدماتي سازمان با در اختيار گرفتن انواع خودروهاي سبک و سنگين شامل 4دستگاه لودر، 5 دستگاه خاور کمپرسي، 2 دستگاه گريدر، يک دستگاه جنتکس و 100دستگاه پمپ کف‌کش آماده بارش بوده و تا پايان بارش‌ها در سطح شهر مستقر خواهند بود.

مجتبي منتظري ضمن يادآوري اين نکته به شهروندان که انجام هر خدمتي بدون مشارکت و همکاري آنان ميسر نخواهد شد، تاکيد کرد: جلوگيري از رهاسازي و تخليه زباله ها در انهار و جوي هاي آب کمک شايان توجهي به اين سازمان در رفع آبگرفتگي هاي موضعي خواهد کرد .

مدير عامل سازمان پسماند شهرداري قزوين با اشاره به دپو هزار کيسه شن در نقاط پرخطر سطح شهر افزود: اميد است در سال 96 با اختصاص مبلغ قابل توجهي به بخش عمراني مناطق نسبت به رفع مشکلات عمراني و اصلاح شبکه آبهاي سطحي اقدام تا در آينده شاهد دپو کيسه هاي شن جهت مقابله با نفوذ آب از پياده ها رو به منازل مسکوني نباشيم .

وي در پايان از عموم شهروندان تقاضا کرد تا در صورت نياز به کيسه هاي شن جهت جلوگيري از ورود سيلاب به درون منازل و يا واحدهاي صنفي مراتب را با مديريت اجرايي اين سازمان واقع در بلوار شهيد بهشتي جنب زمين ورزشي شقايق و يا با شماره تلفن 33245070اطلاع رساني کنند .

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط