شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۶

بهرامی در جمع شهروندان محله توحید:

توسعه پایدار شهری در گرو تقویت تعامل با شهروندان است

بهرامی مدیر منطقه دو شهرداری قزوین گفت: با توجه به وسعت ناحیه شهید بابایی، توسعه پایدار شهری و رفع مشکلات تنها با تعامل شهروندان و اطلاع‌رسانی معضلات از طریق سامانه ۱۳۷ محقق می‌شود که این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو قزوین؛ سلیمان بهرامی در جلسه ملاقات مردمی که با حضور رییس و اعضای شورای شهر در مسجد توحید برگزار شد،افزود:زمان مناسب برای آسفالت معابر از ۲۰ اردیبهشت ماه است چراکه رطوبت و بارندگی موجب عدم چسبندگی لایه‌های آسفالت خواهد شد و این مهم باید مدنظر باشد.

 
وی بیان کرد: در مورد موضوع جمع‌آوری و عقیم سگ‌های ولگرد که از سوی شهروندان مطرح شد، هماهنگی لازم با سازمان پسماند انجام می‌شود.
 
 
مدیر منطقه دو شهرداری قزوین در مورد آبگرفتگی معابر در برخی محلات قدیمی،گفت: اصلاح شیب به سمت نهر در معابر قدیمی، برای برخی منازل مشکل ایجاد می‌کند که باید نسبت به ایجاد نهرهای روسی و یا حفر چاه‌های جذبی اقدام کرد.
 
بهرامی عنوان کرد:به علت بروز تخلفات ساختمانی، ساخت و ساز‌ در برخی محلات براساس اصول درست شهرسازی انجام نشده در حالی که در طرح تفصیلی به منظور زیبایی بصری چهره شهر برای معابر عرض ثابتی تعریف شده که عقب نشینی برخی ساختمان‌ها و اصلاح خط پروژه باید در اولویت قرار گیرد و در همین راستا روند ساخت و ساز در بسیاری از ساختمان های دارای تخلف از سوی شهرداری متوقف و احکام تخریب صادر شده است. 
 
 
وی ادامه داد: شهرداری موظف است اگر معبری دچار آسیب و اضمحلال شد، نسبت به بهسازی آن اقدام کند که با توجه به وسعت ناحیه شهید بابایی شهروندان باید معضلات شهری را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع‌رسانی کنند تا توسعه پایدار شهری سرعت گیرد.
 
 
بهرامی تصریح کرد: برای افزایش سرانه فرهنگی، ورزشی، تفریحی و فضای سبز اقدامات اساسی صورت گرفته و سیاست‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که خدمات‌رسانی به مناطق کم برخوردار و مناطق برخوردار، متوازن و یکسان باشد.
 
 
مدیر منطقه دو شهرداری قزوین بیان کرد: عدم رعایت مسائل ترافیکی و سرعت بیش از حد مجاز در برخی معابر محله‌ای، باید به سازمان ترافیک گزارش داده شود تا پس از برگزاری کمیسیون در مورد نصب سرعت‌گیر تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
 
 
لازم به ذکر است؛در این دیدار، اعضای شورای شهر مستقیما با شهروندان گفتگو کردند و اقدامات لازم جهت پیگیری معضلات ساکنین این محله را در دستور کار مدیریت شهری قرار دادند.
 
 
انتهای پیام/

تصاویر مرتبط