شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۰۵

به مناسبت روز جهانی"ساعت زمین"؛

نورپردازی‌های المان مینودر قزوین خاموش می‌شود

آیین «ساعت زمین» در سال ۱۴۰۲ در روز شنبه ( ۵ فروردین مصادف با ۲۵ مارچ سال ۲۰۲۳ ) از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت:همزمان با رویداد جهانی "ساعت زمین" به منظور احترام به محیط زیست،تمام چراغ‌های روشنایی و نورپردازی‌های المان مینودر قزوین خاموش می‌شود.

 

 علیرضا منجم افزود: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که در آن سازه‌ها وساختمان‌های معروف جهان ازساعت۲۰:۳۰ ‌  به مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی غیر ضروری خود را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می‌کنند.

 

وی اظهار داشت:این اقدام به منظور اعلام حمایت از زمین در برابر تغییرات اقلیمی، جلوگیری از هدررفت انرژی و حساس کردن شهروندان نسبت به این موضوع انجام می‌شود.

 

منجم تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین هم نسبت به خاموش کردن مهمترین نماد شهری خود اقدام کرده است و بر این اساس المان مینودر قزوین در این بازه زمانی به مدت یک ساعت به احترام محیط زیست خاموش می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با تاکید بر این موضوع که هدف از این حرکت نمادین، جلب توجه مردم نسبت به وضعیت فعلی زمین است، گفت: گرمایش زمین موجب تغییر اقلیم و اتفاقات زیادی در محیط زیست شده که آثار بر جا مانده از آن بر روی زندگی بشر نیز قابل مشاهده است.

 

 وی در خاتمه یادآور شد: همه ما باید از زمین و محیط زیستی که میراث گذشتگان است صیانت و پاسداری کنیم و آن را برای نسل‌های آینده به یادگار بگذاریم.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط