سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۳/۲۷

عرشیان خبر داد:

بازدید مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر آمل از سازمان تاکسیرانی قزوین

اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از بازدید مدیر عامل و کارشناسان سازمان حمل و نقل بار و مسافر آمل از سازمان تاکسیرانی به منظور آشنایی با تجربیات موفق این سازمان در زمینه برون سپاری، واگذاری امور خدماتی به دفتر پیشخوان دولت، هوشمندسازی و بهسازی ناوگان فرسوده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: با توجه به تجربیات موفق سازمان تاکسیرانی قزوین در زمینه برون سپاری، چالاک سازی، واگذاری امور خدماتی سازمان اعم از صدور و تمدید مجوز به دفتر پیشخوان دولت، بهسازی ناوگان فرسوده و امور مربوط به سرویس مدارس دانش آموزی، مدیرعامل و کارشناسان حمل و نقل بار و مسافر آمل از بخش های مختلف سازمان تاکسیرانی بازدید کردند و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سازمان تاکسیرانی قزوین یکی از شهرهای موفق و پیشرو در به کارگیری و استفاده از سامانه هوشمند در کنترل و نظارت بر مدیریت ناوگان تاکسیرانی است. با راه اندازی این سامانه که شامل: واگذاری امور تشکیل پرونده و صدور و تمدید مجوز، ایجاد بایگانی الکترونیک، دریافت تعهد الکترونیک، سامانه ارتباط مردمی (سامت)، ثبت مرخصی آنلاین، ثبت تخلفات به صورت آنلاین در سطح شهر، ارسال پیام به منظور تمدید اعتبار مجوز، تاکسی اینترنتی بادسان و سامانه خرید و فروش تاکسی است، به میزان قابل توجهی از اتلاف وقت مراجعین کاسته شده و کارها با کیفیت بهتر و سریع تری به انجام می رسد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: واگذاری امور سازمان تاکسیرانی به دفتر پیشخوان دولت نیز علاوه بر این که گامی مهم جهت اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی است، نقش مهمی در افزایش سرعت خدمات دهی به تاکسیرانان، کاهش میزان تردد درون شهری، کاهش اتلاف وقت، کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک،  کاهش آلودگی هوا، کاهش زمان انتظار، سرعت در پاسخگویی به مراجعین، افزایش کیفیت سفر، کاهش هزینه ناشی از تردد، افزایش رضایت مراجعین، تکریم ارباب رجوع و گامی مهم در جهت دستیابی به دولت الکترونیک محسوب می شود.

عرشیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تجربیات مهم و موفق سازمان تاکسیرانی در سال گذشته، طرح جمع آوری و اسقاط تاکسی پیکان فرسوده پیکان بود که از جمله دستاوردهای آن می توان به کاهش بار ترافیک در سطح شهر، کاهش مصرف سوخت، کاهش میزان آلودگی هوا، ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل و ایمنی و رفاه شهروندان، بهبود سیمای بصری شهری، افزایش ضریب ایمنی تاکسی ها، کاهش تصادفات و همچنین کاهش سن ناوگان تاکسیرانی قزوین اشاره کرد.

وی در خاتمه افزود: مدیرعامل و کارشناسان سازمان حمل و نقل بار و مسافر آمل علاوه بر بازدید حضوری از بخش های مختلف سازمان تاکسیرانی، از طریق پخش کلیپ های مختلف که از تولیدات سازمان تاکسیرانی است، در جریان اقدامات سازمان در امور هوشمندسازی، نوسازی و بهسازی ناوگان فرسوده و واگذاری امور خدماتی به دفتر پیشخوان دولت قرار گرفتند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط