عرشیان، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین خبر داد؛
بررسی مشکلات تاکسی های گردشی با حضور نمایندگان این صنف
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: به منظور بررسی مشکلات تاکسیرانان گردشی، نشستی در سازمان تاکسیرانی با حضور نمایندگان این صنف و عوامل پلیس راهور در سازمان تاکسیرانی تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین؛ اسماعیل عرشیان افزود: در این نشست، در خصوص مشکلاتی چون بیمۀ تاکسیرانان، مسافربرهای شخصی، خودروهای اینترنتی، موتورسیکلت های مسافربر، تخلفات اتوبوس های خط واحد در سوار کردن مسافر غیر از ایستگاه ها و همچنین گران بودن لوازم یدکی بحث و تبادل نظر عمل آمد.
وی افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های این تاکسیرانان که در مورد آن بحث شد موضوع بیمه بود. پرداخت حق بیمه رانندگان از سال 1386 آغاز شد و بر اساس توافق مقرر گردید دولت و رانندگان هر یک 50 درصد از مبلغ بیمه را پرداخت کنند، اما از دی ماه سال 1393 به دلیل تحریم ها و شرایط اقتصادی دولت نتوانست سهم خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند و در نتیجه، سازمان تامین اجتماعی از سال 1393 سایت بیمه را مسدود کرد که بر همین اساس، رانندگان جدیدالورود امکان ثبت نام و واریز وجه بیمه را ندارند.
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: اگرچه معضل بیمه یک معضل کشوری است، برای حل این مشکل چند جلسه با مدیر کل اجتماعی استان برگزار و مقرر شد افراد غیرفعال و دوشغله ها را شناسایی و حذف و تاکسیرانان جدید را جایگزین آنان نمائیم که در صورت اجرای این تصمیم، قزوین اولین شهری خواهد بود که موضوع جایگزینی را اجرا نموده است.
عرشیان اظهار کرد: یکی دیگر از معضلات پیش روی تاکسیرانان گردشی، موضوع خودروهای اینترنتی است که باعث کاهش درآمد تاکسیرانان شده است که برای مقابله با این مشکل، سازمان تاکسیرانی اقدام به تاسیس یک تاکسی اینترنتی به نام بادسان نموده که زیر نظر سازمان و با شرکت تاکسیرانان گردشی و آژانسی در حال فعالیت است.
عرشیان افزود: با توجه به این که قزوین به خاطر دارا بودن بافت مذهبی، جزو شهرهایی است که تقاضای تاکسی در آن زیاد است، تاکسیرانان برای مقابله با فعالیت خودروهای اینترنتی باید با عضو شدن در تاکسی بادسان و فعالیت در آن، این تاکسی اینترنتی دارای مجوز را تقویت نمایند.
عرشیان گران بودن قطعات و لوازم یدکی را یکی دیگر از مشکلات مطرح شده در این جلسه دانست و عنوان کرد: با توجه به این که تأمین لوازم یدکی و هزینه های تعمیرگاهی یکی از دغدغه های اصلی تاکسیرانان است، در بازدیدی که از تعاونی تاکسیرانان و مجتمع تعمیرگاهی آنان به عمل آوردیم، در تلاش هستیم با کمک به تعاونی تاکسیرانان، دغدغۀ این صنف زحمتکش و خدوم را تا حد امکان برطرف کنیم.
پایان پیام