پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۷

عرشیان:

به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل، دوره یادآوری آموزشی تاکسیرانان همیار آتش نشان برگزار شد

اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از برگزاری دوره یادآوری آموزشی تاکسیرانان همیار آتش نشان به مناسبت دهه ایمنی حمل و نقل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: به مناسبت دهه ایمنی حمل و نقل، دوره یادآوری آموزشی تاکسیرانان همیار آتش نشان با حضور علی فرمانی عضو شورای اسلامی شهر قزوین و شیما زرآبادی پور سرپرست معاونت ترافیک شهرداری قزوین در پیاده راه میدان آزادی برگزار شد و کارشناسان پلیس راهور، هلال احمر، آتش نشانی و فوریت های پزشکی برای 25 تاکسیران حاضر در مراسم به بیان نکات آموزشی در خصوص خاموش کردن آتش، کمک های اولیه، امداد و نجات و مقابله با حوادث پرداختند.

وی ادامه داد: با توجه به این که تاکسیرانان به عنوان یکی از اقشاری که بیشترین ارتباط با شهروندان را دارند، تفاهم نامه ای سلامت محور بین سازمان تاکسیرانی و سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین به امضا رسیده است که بر اساس آن، تاکسیرانان همیار آتش نشان پس از طی دوره های آموزشی، در هنگام بروز حوادث آتش سوزی و حوادث احتمالی به یاری شهروندان خواهند شتافت.

عرشیان یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه، طی دو سال گذشته، تعداد 85 تاکسیران همیار آتش نشان به طور علمی و عملی با موضوعاتی چون: کار با کپسول آتش نشانی، روش های خاموش کردن آتش، گازگرفتگی در منزل و محیط کار و راهکارهای مقابله با آن، آتش سوزی و انفجار مخزن گاز در جایگاه سی ان جی و راهکارهای مقابله با آن آشنا شده اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: در سال جاری نیز این تاکسیرانان با گذراندن دوره ای در هلال احمر، با اصول کمک های اولیه، ارزیابی مصدوم، علائم حیاتی مصدوم، انتقال مصدوم، احیاء قلبی ریوی، خفگی، خونریزی، شکستگی ها، سوختگی ها و بیماری های شایع آشنا شدند.

عرشیان در خاتمه یادآور شد: تاکسیرانان به دلیل نقش آفرینی ارزنده در اجتماع، جزو سرمایه های شهر محسوب می شوند و باید از این قابلیت و ارزشمند در مدیریت شهری به بهترین نحو استفاده شود.   

پایان پیام

تصاویر مرتبط