شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۴

عرشیان:

در سال گذشته 871 تاکسیران برای دریافت گواهی معاینه فنی به مرکز معاینه فنی شهید رجایی مراجعه کردند

اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از مراجعه 871 تاکسیران به مرکز معاینه فنی شهید رجایی برای دریافت گواهی معاینه فنی در سال 1399 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: با توجه به این که برای داشتن هوای پاک تاکسی ها همچون دیگر خودروها ملزم به دریافت معاینه هستند، در سال گذشته 871 تاکسیران برای دریافت گواهی معاینه فنی به مرکز معاینه شهید رجایی مراجعه کردند که از این تعداد 572 نفر در مرحله اول موفق به دریافت معاینۀ فنی شدند و 299 نفر نیز با بر طرف کردن عیوب خودروهای خود، در مرحلۀ دوم گواهی معاینۀ فنی را دریافت کردند.

وی ادامه داد: 70 درصد عامل مردودی تاکسی ها در مرحله اول آلایندگی و 30 درصد بقیه به عواملی چون: مشکل در سیستم ترمز، کمک فنر، انحراف محور و عیوب ظاهری مربوط بوده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: تاکسی هایی که از تاریخ تولید آن ها یک سال گذشته است باید برای دریافت گواهی معاینه فنی به مراکز مجاز معاینه فنی مراجعه نمایند و تمامی تاکسی های با عمر پایین تر از 10 سال هر 6 ماه و تمام تاکسی های با عمر بالای 10 سال ملزم هر 3 ماه ملزم به دریافت گواهی معاینه فنی هستند.

وی افزود: نرخ معاینۀ فنی در سال جاری 47 هزار تومان است که بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، تاکسی هایی که به مرکز معاینه فنی شهید رجایی مراجعه کنند، از یارانه برخوردار شده و فقط  23500 تومان می پردازند.

عرشیان تصریح کرد: مرکز معاینه فنی شهید رجایی در کمربندی جمهوری جنب پارک ملا خلیلا قرار دارد و تاکسیرانان از ساعت 7 و نیم صبح تا 20/14 ظهر و از 15 تا 17 عصر  می توانند به این مرکز مراجعه نمایند. ضمن این که ساعت کاری مرکز در روزهای پنج شنبه تا ساعت 13 است.

پایان پیام

تصاویر مرتبط