دوشنبه ۱۳۹۹/۰۴/۲۳

عرشیان:

اقدام به موقع اپراتورهای آموزش دیده، از بروز حادثه ناگوار در جایگاه سی ان جی امیدی جلوگیری کرد

اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از اقدام به موقع اپراتورهای آموزش دیده جایگاه سی ان جی امیدی در خاموش کردن آتش سوزی یک دستگاه خودروی در حال سوختگیری در این جایگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: یک دستگاه خودروی پراید که فاقد گواهی معاینه فنی بود در هنگام سوختگیری در جایگاه سی ان جی امیدی سازمان تاکسیرانی واقع در دوراهی همدان دچار آتش سوزی شد که با اقدام به موقع و سریع اپراتورهای فداکار و آموزش دیده این جایگاه از بروز حادثه ای ناگوار جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به این که به علت گستردگی آتش سوزی موتور این خودرو 4 کپسول آتش نشانی به طور کامل صرف خاموش کردن آتش شد افزود: از شهروندانی که برای سوختگیری به جایگاه های سی ان جی سازمان تاکسیرانی مراجعه می کنند به جد می خواهیم پس از اتمام تاریخ معاینه فنی نسبت به رفع عیوب خودرو و دریافت گواهی معاینه فنی جدید اقدام نمایند تا شاهد حوادث ناگوار این چنینی نباشیم.

وی با اشاره به این که تمامی نیروهای جایگاه های سی ان جی سازمان تاکسیرانی دارای مدرک اپراتوری زیر نظر شرکت پخش فراورده های نفتی بوده و از آموزش های لازم برخوردار هستند ادامه داد: اگر اقدام سریع و به موقع اپراتورهای آموزش دیده جایگاه امیدی نبود، با توجه به گستردگی حریق در موتور این خودروی پراید امکان وقوع هر نوع حادثه ناگواری در جایگاه امیدی که از جایگاه های پرازدحام سازمان تاکسیرانی است دور از انتظار نبود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی دارای 8 جایگاه سی ان جی در تقاطع نسیم شمال، دوراهی همدان، کمربندی جمهوری اسلامی، بلوار معلم، نوروزیان، مینودر، بلوار باهنر و میدان مادر است و این سازمان  با در نظر گرفتن وسعت و جمعیت شهر قزوین، در خصوص دارا بودن جایگاه های سی ان جی جزو رتبه های اول در میان سازمان های تاکسیرانی در کشور است.

عرشیان گفت: در ورودی تمامی جایگاه های سی ان جی، نکات و هشدارهای ایمنی در هنگام سوختگیری در تابلوهایی در معرض دید عموم نصب شده و از مراجعین محترم خواهشمندیم جهت پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، در هنگام سوختگیری حتما نکات ایمنی یاد شده از قبیل پیاده کردن سرنشین و خاموش کردن خودرو در هنگام سوختگیری را مراعات کنند.

وی در خاتمه افزود: به منظور مقابله با ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، ارائه وجه نقد در قبال پرداخت هزینه سوخت ممنوع بوده و فقط از طریق دستگاه خودپرداز تعبیه شده در جایگاه ها انجام می پذیرد. همچنین در این راستا ضروری است که سوختگیری توسط اپراتورها انجام شود و شهروندان به هیچ وجه نباید شخصا اقدام به سوختگیری کنند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط