چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۰

وثوق نیا خبر داد:

تشدید طرح جلوگیری از فعالیت تاکسی های غیرمجاز در سطح شهر در آستانه فرا رسیدن سال نو

محمدرضا وثوق نیا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از تشدید اجرای طرح جلوگیری از فعالیت تاکسی های غیر مجاز در سطح شهر در آستانه فرا رسیدن سال نو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین؛وثوق نیا افزود: با توجه به این که در قانون حمل و نقل عمومی، نوع کاربری و مکان و حیطه فعالیت تاکسی ها مشخص شده است و بر اساس آن، تاکسیرانان  فقط مجاز به فعالیت در محدوده و کاربری تعیین شده می باشند، سازمان تاکسیرانی به منظور ساماندهی و انضباط بخشی به امور حمل و نقل مسافرین درون شهری و حمایت از تاکسیرانان شهر قزوین،طرح ضربتی جلوگیری از فعالیت تاکسی هایی که به طور غیرقانونی در سطح شهر به فعالیت می پردازند را در آستانه فرا رسیدن سال نو به اجرا درآورده است.

 

وی اظهار داشت:بر همین اساس،فعالیت تاکسی های دیگر شهرهای استان همچون محمدیه، اقبالیه، بیدستان، الوند، تاکستان و بوئین زهرا که به طور غیرقانونی به جا به جایی مسافر در شهر قزوین می پردازند اکیداً ممنوع بوده و این گونه تاکسی ها فقط مجاز به فعالیت از شهر خود تا ایستگاه محل توقف و بالعکس بوده و حق جابه جایی مسافر در سطح شهر را ندارند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد:در صورت مشاهده این تخلف،تاکسی های آنان توسط نیروهای گشت و بازرسی سازمان تاکسیرانی توقیف و مدارک آن ها نیز ضبط خواهد شد.

 

وثوق نیا تصریح کرد: فعالیت این گونه تاکسی ها علاوه بر ایجاد بی نظمی در خطوط تاکسیرانی و ایجاد ترافیک در سطح شهر بخصوص در ایام پایانی سال، موجب کاهش درآمد تاکسیرانان ناوگان تاکسیرانی قزوین شده و با توجه به این که سازمان تاکسیرانی مسئولیتی در قبال تخلفات دریافت کرایه و اشیاء جا مانده در این گونه تاکسی های متخلف ندارد، از شهروندان به جد تقاضا داریم که از استفاده از این تاکسی ها خودداری کرده و فقط از تاکسی های ناوگان سازمان تاکسیرانی که مختص شهر قزوین است استفاده نمایند.

 

وی در خاتمه گفت: در اجرای این طرح، نیروهای گشت و بازرسی سازمان تاکسیرانی در تقاطع ها، میادین و گذرهای هسته مرکزی شهر حضور یافته و از فعالیت تاکسی های غیرمجاز در سطح شهر جلوگیری می نمایند و همکاری شهروندان در استفاده نکردن از این گونه تاکسی ها نقش مهمی در اجرای این طرح خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط