دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۸

وثوق نیا:

76 دستگاه تاکسی فرسوده پیکان از ناوگان تاکسیرانی خارج می شود

وثوق نیا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از اجرای طرح خروج 76 دستگاه تاکسی پیکان فرسوده ناوگان تاکسیرانی با سه طرح اسقاط، نوسازی و بهسازی با حمایت ویژۀ شهردار و شورای اسلامی شهر قزوین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین،محمد رضا وثوق نیا افزود: با توجه به این که در حال حاضر تعداد 76 دستگاه تاکسی فرسوده پیکان مدل 1384 و پایین تر در ناوگان تاکسیرانی قزوین وجود دارد که سهم مهمی در ایجاد آلودگی هوا دارند، با رویکرد حمایتی شهردار و شورای اسلامی شهر در سه حوزه اسقاط، نوسازی و بهسازی از ناوگان تاکسیرانی خارج می شوند.

 

وی ادامه داد: در طرح اول، آن دسته از مالکینی که توان مالی انجام طرح نوسازی و بهسازی را ندارند، با اسقاط تاکسی از ناوگان خارج می شوند و تفاضل قیمت تاکسی در مرکز اسقاط و نرخ روز بازار توسط سازمان به آنان پرداخت خواهد شد.

 

وثوق نیا یادآور شد: در طرح نوسازی، مبلغ 150 میلیون تومان تسهیلات اعطایی با کارمزد 4 درصد با بازپرداخت 60 ماهه در اختیار تاکسیرانان متقاضی قرار می گیرد و به عنوان مشوّق، 50 درصد بیمه شخص ثالث سال اول نوسازی توسط سازمان تاکسیرانی پرداخت می شود و از پرداخت کلیه هزینه های نوسازی معاف خواهند بود. علاه بر این، شرایط ورود تاکسی نوسازی شده به خطوط و تبدیل از وضعیت آژانسی به گردشی از طرف سازمان فراهم شده است.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: در طرح بهسازی نیز تسهیلات تا سقف 150 میلیون تومان با بازپرداخت 60 ماهه و کارمزد اندک در اختیار تاکسیرانان متقاضی قرار خواهد گرفت.

 

وثوق نیا گفت: از مهم ترین دستاوردهای طرح خروج پیکان از ناوگان تاکسیرانی می توان به کاهش میزان آلودگی هوا، کاهش بار ترافیک در سطح شهر، کاهش مصرف سوخت، ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل و ایمنی و رفاه شهروندان، بهبود سیمای بصری شهری و همچنین کاهش سن ناوگان تاکسیرانی قزوین اشاره کرد.

 

وی تأکید کرد: شرکت نکردن مالکین تاکسی های پیکان در این طرح، موجب قطع سهمیه سوخت، عدم دریافت معاینه فنی و اخراج از خط و جلوگیری از فعالیت آنان خواهد شد.

 

این مقام مسئول در خاتمه افزود: اجرای این طرح، مرهون توجه ویژۀ شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نسبت به رانندگان تاکسی است که جزو شریف ترین و زحمتکش ترین اقشار جامعه بوده و نماد امانتداری و سفیران فرهنگی شهر محسوب می شوند.

تصاویر مرتبط