سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۶

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین خبر داد؛

نرخ جدید کرایه حمل‌ونقل مسافر و بار درون‌شهری اجرایی شد

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از اجرایی شدن نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر درون شهری (تاکسی ها و وانت بارها) در سال 1401 با میانگین 40 درصد افزایش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، محمدرضا وثوق نیا اظهار کرد: پس از چند ماه بحث و بررسی و برگزاری نشست های تخصصی کارشناسی، با مصوبه شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری، افزایش نرخ کرایه ناوگان تاکسیرانی قزوین در سال 1401 شامل تاکسی های خطی، گردشی، آژانسی و وانت بارها در تمام مسیرها و خطوط نسبت به سال گذشته، با میانگین 40 درصد افزایش اجرایی شد.

او با بیان اینکه برچسب نرخ کرایه های جدید بین رانندگان تاکسی در حال توزیع است، افزود: تمام رانندگان تاکسی مکلف به نصب آن در سمت راست شیشه جلوی تاکسی هستند تا برای مسافران قابل دید باشد؛ ضمن اینکه رانندگان تاکسی برای دریافت نرخ نامه های جدید می توانند به مسئولان خطوط و نیروهای گشت و بازرسی مستقر در شهر مراجعه کنند.

این مسئول یادآور شد: در جلسات کارشناسی تعیین نرخ کرایه جدید، شاخص هایی همچون؛ افزایش نرخ تورم، مشکل پول خرد و افزایش نرخ لوازم یدکی در نظر گرفته شده که پس از تصویب در شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری اجرایی گردید.

وثوق نیا در خاتمه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در خصوص دریافت نرخ کرایه می­توانند شکایات خود را به طور حضوری با نیروهای گشت و بازرسی حمل و نقل عمومی مستقر در سطح شهر، سامانه پیامکی 30007133، سامانه ارتباط مردمی سازمان تاکسیرانی (سامت) به شماره 33839 و سامانه ارتباطات مردمی 137 مطرح کنند. بدیهی است که گزارش های ارائه شده قابل طرح در هیئت انضباطی بوده و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

پایان پیام

تصاویر مرتبط