دوشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۵

با مشارکت شهرداری، صندوق کارآفرینی امید و رانندگان تاکسی صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه ایجاد صندوق حمایتی نوسازی و تعمیرات تاکسی‌های فرسوده

در جلسه ای با حضور جمعی از مدیران ارشد شهرداری و شورای اسلامی شهر و مدیران صندوق کارآفرینی امید، تفاهم‌نامه ایجاد صندوق حمایتی نوسازی و تعمیرات تاکسی‌های فرسوده ناوگان تاکسیرانی به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین؛ به منظور تأمین منابع مالی لازم جهت نوسازی و تعمیرات تاکسی‌های فرسوده و حمایت از رانندگان تاکسی، تفاهم‌نامه ایجاد صندوق حمایتی نوسازی و تعمیرات تاکسی‌های فرسوده با مشارکت شهرداری قزوین، رانندگان تاکسی و صندوق کارآفرینی امید با حضور فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر، صباغی شهردار، مهدیخانی عضو شورای اسلامی شهر، موسوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه، ترابی معاون مالی و اقتصادی، عرشیان سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک و زرآبادی‌پور سرپرست امور پیمان به امضا رسید.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین در این خصوص اظهار کرد: با پیگیری های لازم، مبلغ 90 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ کارمزد 4 درصد از محل تودیع و سپرده گذاری ثابت و مشارکتی بین شهرداری و رانندگان تاکسی در اختیار رانندگان تاکسی قرار خواهد گرفت که از این مبلغ، 30 میلیارد ریال آورده رانندگان تاکسی و شهرداری است و 60 میلیارد دیگر آورده صندوق کارآفرینی است که در یک بازه زمانی پنج ساله در اختیار رانندگان تاکسی قرار خواهد گرفت.     

محمدرضا وثوق‌نیا یادآور شد: در تسهیلات اعطایی، سقف مبلغ پرداختی جهت طرح نوسازی 100 میلیون تومان و جهت طرح بهسازی و تبدیل به احسن خودروی فرسوده 80 درصد قیمت خودروی جایگزین شده(دست دوم) تا سقف 100 میلیون تومان پیش بینی شده است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: آورده راننده تاکسی در طرح تعمیرات 10 درصد مبلغ تسهیلات و در طرح نوسازی و بهسازی 15 درصد وام، پیش بینی شده است؛ همچنین آورده سازمان تاکسیرانی در طرح تعمیرات 23 درصد مبلغ وام و در طرح نوسازی و بهسازی 18 درصد مبلغ وام پیش بینی شده است.

وثوق نیا گفت: از مهمترین دستاوردهای طرح نوسازی، بهسازی و تعمیرات تاکسی فرسوده می توان به کاهش بار ترافیک در سطح شهر، کاهش مصرف سوخت، کاهش میزان آلودگی هوا، ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل و ایمنی و رفاه شهروندان، بهبود سیمای بصری شهری، افزایش ضریب ایمنی تاکسی ها، کاهش تصادفات و همچنین کاهش سن ناوگان تاکسیرانی قزوین اشاره کرد.

او تأکید کرد: از آنجا که در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان سازمان تاکسیرانی وجود دارد، یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان تاکسیرانی طرح جمع‌آوری و اسقاط تاکسی‌های فرسوده ناوگان تاکسیرانی است که اجرای این برنامه، حمایت جدی مسئولین را می‌طلبد.

وثوق نیا افزود: تشکیل این صندوق مرهون توجه ویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نسبت به رانندگان تاکسی است که جزو شریف ترین و زحمتکش ترین قشرهای جامعه بوده و نماد امانتداری و سفیران فرهنگی شهر محسوب می شوند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط