دوشنبه ۱۳۹۷/۰۴/۲۵

عرشیان، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین :

نخستین تاکسی اینترنتی « بادسان » در قزوین راه‌اندازی شد

اسماعیل عرشیان ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: امروز پیشرفت تکنولوژی ایجاب می کند تحت پوشش قانون وارد حوزه تاکسی اینترنتی شویم و نمونه بارز آن تاکسی اینترنتی بادسان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین؛ اسماعیل عرشیان در مراسم آغاز به کار تاکسی اینترنتی بادسان افزود: ناوگان تاکسیرانی هر روزه حداقل نیمی از جمعیت شهروندانی را که تقاضای سفر دارند، جابجا می کند و تاکسیرانان با تمام نواقص و مزیت هایی که شهر ما دارد؛ آشنا هستند.
وی عنوان کرد:  تاکسی یک مد حمل و نقل عمومی شناخته شده است، زیرا سلامت خودرو تاکسی و راننده آن محرز شده و هر شخصی نمی تواند تاکسیران باشد بلکه باید صلاحیت او تایید شود.
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: این در حالی است که سایر تاکسی های اینترنتی، خودروهای خصوصی هستند که صلاحیت آن ها احراز نمی شود.

عرشیان گفت: ما می خواهیم ثابت کنیم، می توانیم رسالت خود را با تکنولوژی جدید به خوبی انجام دهیم.
وی بیان کرد:در سازمان تاکسیرانی بنا بر مقتضیات زمان و همچنین پیشرفت تکنولوژی، نوع اعزام تاکسی برای ارائه خدمات به شهروندان تغییر یافته است. برای مثال،درابتدا درخواست تاکسی به صورت تلفنی و بعد با استفاده از شبکه بیسیم صورت می گرفت و در حال حاضر نیز تاکسی اینترنتی بر پایه نرم افزارهای موبایلی فعالیت میکنند.                                                                                                                سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین افزود: بادسان تاکسی اینترنتی واقعی است که پشتوانه خوبی به نام امانت داری را یدک می کشد.
عرشیان اضافه کرد: امروز جمع شدیم تحت عنوان تاکسی اینترنتی بادسان که تمام خودروهای آن تاکسی هستند، فعالیت جدیدی را در ناوگان تاکسیرانی به صورت رسمی آغاز کنیم.
وی ادامه داد: اطمینان دارم اگر با هم باشیم می توانیم معیشت تاکسیرانان که مهمترین دغدغه ما است را به بهترین شکل ممکن تأمین کنیم.
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به دغدغه درآمد و معیشت تاکسیرانان اظهار کرد: با وجودی که لوازم یدکی و سایر اقلام زندگی افزایش یافته است، درآمد تاکسیرانان کاهش ۵۰ درصدی پیدا کرده بنابراین تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا راهکارهای مناسبی در راستای افزایش درآمد تاکسیرانان اتخاذ کرده و اجرایی کنیم.
عرشیان با بیان این که بیمه تاکسیرانان یکی دیگر از دغدغه های مسوولان تاکسیرانی است، گفت: بیمه تاکسیرانان یکی دیگر از مهمترین دغدغه های ما در سازمان تاکسیرانی است که به واسطه بسته شدن سایت قطع شده است.
وی خاطرنشان کرد: اختلاف ۳۰۰هزار نفری بین آمار اتحادیه تاکسیرانان و تأمین اجتماعی وجود دارد که پیگیری های لازم برای رفع این معضل در وزارت کشور در حال انجام است تا تمام تاکسیرانان بیمه شوند.
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با بیان این که در حال حاضر ۳هزار و ۷۰۰ خودرو تاکسی تحت نظارت سازمان فعالیت می کنند، عنوان کرد: ۳۰درصد از این خودروها فرسوده است که به منظور نوسازی آن تلاش های زیادی در حال انجام است.
عرشیان تصریح کرد: اعضای فعلی شورای شهر قزوین بیش از سایر دوره ها در زمینه ناوگان تاکسیرانی ورود پیدا کرده اند و اقدامات خوبی در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی و معیشت این قشر در دستور کار دارند.
وی یادآور شد: قطع به یقین اگر اختلاف سلیقه را کنار گذاشته و دوراندیش باشیم، آینده خوبی در انتظار شرکت بادسان است.

پایان پیام

 

تصاویر مرتبط