دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۷

آمار بهمن ماه مرکز فوریت‌های اجرایی شهر ؛

تلفن‌های سامانه نزدیک به چهار هزار بار به صدا درآمد

در دومین ماه زمستان 46 درصد تماس‌های شهروندان در سامانه 137 به ثبت رسیده و ارجاع شده‌است.

به گزارش روابط عمومی مرکز فوریت‌های اجرایی شهر137؛ بررسی‌های آماری در ماه بهمن،دومین ماه زمستان نشان می‌دهد 3 هزار و 986 بار تلفن‌های مرکز 137 به صدا درآمده که از این بین، یک هزار و 858 زنگ قابلیت ثبت داشته‌؛ در واقع 46 درصد تماس‌ها در سامانه ثبت و پیگیری شده‌است.

براساس این داده آماری، با اختصاص 20 درصد درخواست‌های ثبت شده برای سازمان مدیریت پسماند،بالاترین ورودی ثبت پیام را درمجموعه شهرداری داشته‌؛ یعنی  بیشتر درخواست‌های شهروندان به ترتیب به نظافت معابر، خاک و نخاله‌های ساختمانی رها شده، آب گرفتگی در جوی و نیاز به مخزن زباله  مربوط بوده است.

همچنین منطقه دو  با اختصاص 15 درصد درخواست ثبت شده، رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌؛ در واقع عمده مطالبات از منطقه به ترتیب برطرف کردن سدمعبر خودروهای دوره گرد و دستفروش، مرمت آسفالت معابر، تخلفات ساختمانی، سدمعبر مصالح ساختمانی، مرمت سنگفرش پیاده رو و جمع‌آوری زوائد فیزیکی بوده ‌است.

اما منطقه 4 با 14  درصد،  رتبه سوم ثبت پیام را دارد که  به ترتیب موضوعاتی چون مرمت آسفالت معابر،  برطرف کردن سد معبر خودروهای دوره گرد و دستفروش، تخلفات ساختمانی و برطرف کردن سدمعبر مغازه داران  درخواست‌ هایی بوده که به این منطقه ارجاع ‌شده‌است.

البته منطقه یک با 13 درصد در رتبه بعدی ثبت پیام را دارد. این درحالی است که برطرف کردن سدمعبر خودروها و فروشندگان دوره گرد، بیشترین درخواست از منطقه یک بوده و پس از آن، به ترتیب مرمت آسفالت معابر، تخلفات ساختمانی وبرطرف کردن سدمعبر مغازه داران ‌است.

در این بین،منطقه 3 با 10 درصد پیام ثبت  شده، کمترین درخواست را  در بین مناطق داشته که بیشترین موضوع به ترتیب به مرمت آسفالت معابر، برطرف شدن سد معبر خودرو‌های دوره‌گرد، دستفروش و مغازه داران مربوط ‌است.

اما در بین سازمان‌ها،پس از سازمان مدیریت پسماند، پارک ها و فضای سبز با اختصاص13 درصد پیام‌های ثبت شده بوده که به ترتیب موضوعاتی چون هرس درختان،رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی،جمع آوری شاخه های هرس شده،هرس شاخه های خشکیده،قطع خودسرانه درخت و نیاز به روشنایی فضای سبز  بیشتر درخواست‌های شهروندان از این سازمان بوده‌است.

 البته پنج درصد از پیام‌های ثبت شده به سازمان حمل ونقل و ترافیک مربوط بوده که بیشتر در مورد مرمت تجهیزات ترافیکی،درخواست نصب سرعتگیر یا سرعتکاه،جابجایی نیوجرسی، نصب مانع برای جلوگیری از وسائط نقلیه و  مرمت خط کشی‌های ترافیکی بوده‌است.

 در این بین، سه درصد پیام‌های ثبتی به مرکز توسعه اجتماعی  با موضوع ساماندهی کارتن خواب‌ و متکدیان اختصاص داشته‌است.

 اما سازمان زیباسازی، تنها 2 درصد از مجموع پیام‌های ثبتی را در مدت زمان یاد شده داشته که مرمت و یا نصب تابلو کوچه، بیشترین خواسته شهروندان از این سازمان بوده که پس از آن درخواست جمع‌آوری تابلو غیرمجاز و تعمیر روشنایی ونورپردازی سطح شهر بوده است.

سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی و مرکز کنترل ترافیک نیز هر کدام حدود یک درصد پیام های ثبتی را داشته‌اند که جزو کم کارترین‌های مجموعه شهرداری برای رسیدگی به درخواست‌های شهروندان بوده‌اند. 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط