شنبه ۱۳۹۹/۰۳/۰۳

عرشیان:

در سال گذشته 14 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد اندک برای جمع آوری و اسقاط تاکسی های فرسوده پیکان اختصاص یافت

اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از تخصیص 14 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد اندک جهت جمع آوری و اسقاط تاکسی های فرسوده پیکان در سال گذشته از سوی شهرداری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: با توجه به این که تاکسی از وسایل حمل و نقل عمومی است، تامین تسهیلات بانکی جهت نوسازی و بهسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی به عهده دولت می باشد و از آن جا که دولت در حال حاضر هیچ گونه تسهیلات بانکی در این خصوص در اختیار شهرداری ها قرار نمی دهد، شهرداری ها با وجود محدودیت ها و تنگناهای منابع مالی باید در حد توان نسبت به تأمین منابع لازم جهت نوسازی ناوگان فرسوده اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته با پیگیری های لازم، مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد اندک از سوی شهرداری قزوین برای جمع آوری و اسقاط تاکسی های فرسوده پیکان اختصاص یافت و در نتیجه اجرای این طرح، تعداد 98 دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان تاکسیرانی قزوین خارج شد.

عرشیان تصریح کرد: علاوه بر تخصیص این مبلغ، سازمان تاکسیرانی برای ایجاد جذاببیت برای رانندگان تاکسی جهت شرکت در طرح 98 در 98 (خروج 98 دستگاه تاکسی فرسوده پیکان از ناوگان تاکسیرانی در سال 1398) مبلغ سیصد میلیون تومان هزینه اختصاص داد که این مبلغ شامل دریافت نکردن هزینه های مربوط به نقل و انتقال تاکسی، صدور مجوز و تغییر رنگ بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: از مهم ترین دستاوردهای طرح جمع آوری و اسقاط تاکسی پیکان فرسوده پیکان می توان به کاهش بار ترافیک در سطح شهر، کاهش مصرف سوخت، کاهش میزان آلودگی هوا، ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل و ایمنی و رفاه شهروندان، بهبود سیمای بصری شهری، افزایش ضریب ایمنی تاکسی ها، کاهش تصادفات و همچنین کاهش سن ناوگان تاکسیرانی قزوین اشاره کرد.

عرشیان با ذکر این نکته که در حال حاضر 1800 دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان سازمان تاکسیرانی وجود دارد و این تعداد نیمی از ناوگان سازمان تاکسیرانی را شامل می شود گفت: یکی از مهم ترین برنامه های سازمان تاکسیرانی در سال جاری طرح جمع آوری و اسقاط تاکسی های فرسوده ناوگان تاکسیرانی است که اجرای این برنامه، نیازمند حمایت جدی مسئولین است.

وی در خاتمه افزود: امیدواریم با حمایت شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بتوانیم در آینده گام های موثرتری در جمع آوری و اسقاط تاکسی های فرسوده برداریم.

پایان پیام

تصاویر مرتبط