پنجشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۲۵

عرشیان خبر داد:

نشست مشترک نماینده قزوین در مجلس و مدیرکل امور بانوان استانداری با بانوان تاکسیران

اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از نشست صمیمی بانوان تاکسیران شبکه تاکسی بیسیم 133 با زرآبادی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و ربیعی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در سازمان تاکسیرانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین؛ عرشیان افزود: در ابتدای این جلسه، گزارشی درباره نحوه فعالیت تاکسی بیسیم بانوان سازمان تاکسیرانی ارائه شد و در ادامه، تعدادی از بانوان تاکسیران در خصوص دغدغه های شغلی خود همچون وضعیت معیشت، مسدود بودن سایت بیمه، نوسازی خودروهای فرسوده و سختی کار مطالبی را بیان کردند.

عرشیان اظهار کرد: یکی از معضلات جدی بانوان تاکسیران شبکه تاکسی بیسیم، عدم تحویل به موقع تاکسی نو توسط خودروسازان است.

وی افزود: این تاکسیرانان در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده ثبت نام کرده و تمامی مراحل ثبت نام شامل واریز وجه و اسقاط خودروی فرسوده را که تنها منبع درآمدشان بوده را نیز انجام داده اند ولی هنوز خودرو به آن ها تحویل نشده است که سیده حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری های لازم در این خصوص قول مساعد دادند تا این تاکسی ها هر چه سریع تر به متقاضیان در استان قزوین تحویل شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه یکی دیگر از معضلات تاکسیرانان وضعیت بیمه آنان است، گفت: سایت بیمه رانندگان تاکسی به علت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از سال 93 تا کنون مسدود است که با پیگیری های لازم، امکان ثبت نام رانندگان تاکسی ورودی سال 93 و 94 از محل هدفمندی یارانه ها در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شده و در صورت تصویب در صحن علنی مجلس، سایت بیمه برای رانندگان تاکسی ورودی سال 93 و 94 مفتوح می شود که نماینده مجلس در این خصوص نیز قول مساعد دادند.

عرشیان تصریح کرد: ربیعی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در خصوص اعطای وام به مبلغ 3 میلیون تومان با کارمزد اندک به بانوان تاکسیران سرپرست خانوار در سال 98 و همچنین امکان استفاده بانوان تاکسیران شبکه تاکسی بیسیم از استخر شهید رجایی در سال آینده قول مساعد دادند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بیان کرد: در انتهای جلسه، 2 تن از بانوان تاکسیران باسابقه شاغل در تاکسی بیسیم و یک نفر از بانوان فعال اپراتور این شبکه با حضور نماینده قزوین در مجلس و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی در خاتمه اظهار کرد: به منظور رفاه حال بانوان برای تردد در شهر، شبکه تاکسی بی­سیم بانوان فعالیت خود را از دی ماه سال 1387 آغاز کرده است و در حال حاضر تعداد 26 بانوی تاکسیران در شبکه تاکسی بیسیم 133 سازمان تاکسیرانی مشغول ارائه خدمت به شهروندان و به ویژه بانوان هستند که تعدادی از آنان سرپرست خانواده می باشند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط